Det sier franske etterforskere til nyhetsbyrået AFP i dag.
Én av meldingene viser at autopiloten ikke fungerte.
Systemene brøt sammen
En brasiliansk pilot er med på leteaksjonen etter det savnede Air France-flyet.
Foto: Johnson Barros / AFP- Meldingene ble sendt ut idet systemene brøt sammen én etter én, sier leder for etterforskingen Alain Bouillard.
Air France-flyet forsvant på vei fra Rio de Janeiro til Paris med 228 mennesker om bord.
Fredag ble det klart at det settes inn atomubåter i letingen.
– Ved hjelp av overvåkingsutstyret kan den hjelpe oss å finne taleregistratoren og ferdskriveren, sa den franske forsvarsministeren Herve Morin fredag.
Les også:
Bytter ut hastighetsmålere
Fem dager etter at flyet forsvant melder Airbus at de nå bytter ut fartsmålere på alle A330. Det er tidligere meldt flere tilfeller der disse har brutt sammen. Det er Pitot-røret i flyene som skal byttes ut de kommende ukene.
Røret er en av instrumentene som er med på å fastslå flyets hastighet. Blir Pitot-rører isete eller blokkert på en annen måte kan det gjøre at hastighetssensorene svikter.
Datasystemene som kontrollerer flyet kan dermed få det til å øke eller senke hastigheten på feil grunnlag.
Mange eksperter har hevdet at ulykkesflyet har uriktige hastighetsmålinger. Feilmeldingene som automatisk ble sendt fra kort tid før det forsvant har indikert det samme.