På et ekstraordinært møte på tirsdag får medlemmene presentert nok et logo-forslag. Logoen ser noenlunde lik ut som den gamle, bare litt mer moderne og med nye farger.
Start-direktør Even Øgrey Brandsdal sier at klubben var forberedt på at folk skulle reagere, og at de aldri ble skuffet da folk ikke likte den nye logoen.
– Vi gikk heller i dialog med supporterne. For noen har logoen vært det aller helligste. Det har vært interessant å lytte på fansen, og høre hva som er viktig for dem. For det er klart, det er ikke alltid man sitter med fasiten på hvordan folk vil reagere.
Løven forsvinner ikke
Løven vil ikke forsvinne helt fra Start. Tanken er at logoen skal brukes i forskjellige, kommersielle anledninger.
– Løven vil være vårt kommersielle varemerke, spesielt mot barn og unge. Til neste år presenterer vi «Løveklubben» som vil være et tilbud rettet mot barn.
Brandsdal mener klubben har fått det beste fra begge verdener ved å lansere løvelogoen, og bruke den oppjusterte vimpelen som logo. De har styrket sin kommersielle plattform og skapt mye engasjement rundt klubben, ifølge direktøren.
- Les mer:
Håper engasjementet overføres
Brandsdal håper at engasjementet som har dukket opp i sosiale medier, kan overføres til kampene, og at flere ønsker å støtte klubben i fremtiden nå som de har gjort grep for å få et nytt image.
– Vi har opplevd at det har vært en nedgående tilskuertrend på kampene. En ny logo vil jo ikke endre det, men det kan være en bidragsyter for å få unge til å assosiere seg med klubben.
Direktøren avslutter med å si at den gamle blå og hvite vimpelen heller ikke vil gå i glemmeboken. Den skal brukes ved for eksempel æresmarkeringer i fremtiden.