Hopp til innhold

Undervisnings­opplegg – eg kom til norge

I dette diktet tematiserer forfattaren tradisjon, plikt og identitet.

Forfatter Brynjulf Jung Tjønn

I diktet «eg kom til norge» er motivet ein son som kjem til foreldre som treng eit barn, og til ein gard som treng ein odelsgut. La elevane dine tolke diktet, og reflektere over korleis familieidentitet kan påverke ein.

Høyr forfattaren lese diktet

Brynjulf Jung Tjønn leser dikt fra "Kvit, norsk mann".

Etter første gjennomlesing

Tenkeskriv i fem minutt om desse spørsmåla:

  • Kva for følelsar og refleksjonar vekker diktet?
  • Kva er det som vekker desse følelsane og refleksjonane?

Nærles diktet

  1. Kva betyr ordet «odelsgut»?
  2. Kva for konnotasjonar og symbolikk finst i desse orda
    • Foreldre
    • Gard
    • Norge
    • Odelsgut
  3. Kva for andre verke­middel finn du i diktet?
  4. Skriv ei tolking av diktet der du reflekterer over korleis familie­relasjonane blir skildra.
    • Kven er eg-personen for foreldra sine?
    • Kven er foreldra for eg-personen?
    • På kva måte er garden med på å definere kven eg-personen er?