Svein Ove Hansli blir redaktør for NRK Stor-Oslo

Svein Ove Hansli er ansatt som distriktsredaktør og er den som skal lede NRK Stor-Oslo når redaksjonen blir gjenopprettet som selvstendig distriktskontor fra nyttår.

Svein Ove Hansli blir redaktør for NRK Stor-Oslo

Svein Ove Hansli blir redaktør for NRK Stor-Oslo.

Svein Ove Hansli er i dag nyhetsredaktør i Nationen. Før overgangen til Nationen i 2017, var han redaksjonssjef i økonomi- og politikkredaksjonen i Nyhetsavdelingen på Marienlyst. Han har en lengre karriere bak seg i NRK, både som journalist og vaktsjef.

– Jeg er veldig stolt og glad for å få lov til å komme tilbake til NRK og få lede NRK Stor-Oslo. Sammen med de dyktige medarbeiderne er jeg sikker på at vi fremover skal lage solid journalistikk og nyskapende innhold fra Oslo og Akershus, sier påtroppende distriktsredaktør i NRK Stor-Oslo, Svein Ove Hansli.

Regionredaktør i Sør-Øst, Heidi Pleym, sier Hansli er en erfaren medieleder som kjenner NRK godt og som brenner for oppdraget. Hun ser frem til å få Svein Ove Hansli med på NRK-laget igjen.

– Han fremstår som en tydelig, målrettet, synlig og inkluderende leder med bred erfaring fra ulike endringsprosesser. Jeg føler meg trygg på at han sammen med redaksjonen vil sikre at vi leverer viktig innhold til publikums beste fra landets mest befolkningstunge område. Målet er også å utvikle et tettere samarbeid med nyhetsmiljøet på Marienlyst, sier Heidi Pleym, regionredaktør i NRK Sør-Øst.

Hansli bor i Oslo, men kommer opprinnelig fra Vinje i Telemark.