Info fra NRK

Bryllupsfeber

Bryllupene er store, fete, fargerike og varer i flere dager. I denne serien følger vi fem gifteklare par gjennom oppturer og nedturer, helt frem til den store dagen.

Bryllupsfeber

Fra Dipshi og Aruns bryllup. F.v.: Deepesh Sharma, Aira Sharma, Sakshi Sharma, Sunil Kumar Sharma, Ranju Sharma. Brudeparet Dipshi og Arun, Gurwinder Singh Garcha, Manjit Kaur Hayer, Kiran Kaur Garcha, Robin Hundal, Avrinder Kaur Bajwa, Sanpreet Singh Garcha. Barna på stolen: Aylin Kaur Garcha og Mahi Kaur Garcha.

Foto: Alta Dar / NRK

Premiere i NRK TV mandag 3. april. Våren er tid for bryllupsforberedelser for mange unge. Brudeparene vi møter i denne serien er fra både små og store norske byer og tettsteder, men når du ankommer bryllupsfesten blir du hensatt til 1001 natt med bling bling, trommevirvler og Bollywood-dans.

I «Bryllupsfeber» møter vi parene som forbereder bryllup med det lille ekstra. Vi får sitte på første rad under kjøp av ekstravagante kjoler, ringer, frisør, lokaler, kake og alt som hører til. Det blir nerver, drama og mest av alt, kjærlighet. Men hvor mange gjester skal komme? Og er det greit at pappa inviterer leieboerne?

Dipshi Sharma og Arun Singh:

Dipshi er fra Fredrikstad og utdannet jurist og Arun driver restauranten Tandori Palace i Ski. De bor i Ski. De har indiske foreldre. Arun er sikh og Dipshi er hindu.

Anna Safia Moholdt og Mohammed Ismail:

Anna Safia er en populær tiktoker. Begge er fra Drammen. Anna Safia er kristen og Mohammed er muslim. Mohammed er født i Libanon og kom til Norge som barn. Anna Safias pappa er marokkaner mens moren er norsk.

Ánne Márjá Guttorm Graven og Johan Arne Hansen:

Ánne Márjá er kulturarbeider. Johan er fisker. Begge er samiske. De har to sønner og bor i Lødingen i Nordland.

Surena og Danial Amini:

Surena og Danial bor i Drammen. Surena er sykepleier mens Daniel er flyver. Begge er opprinnelig fra Iran.

Sanna Khursheed og Hassan Iqbal:

Sanna er fra Stavanger. Hassan er fra Drammen. Begge har pakistanske foreldre. Sanna er makeup-artist og utdannet økonom. Hassan jobber i forsvaret.

Edwardrs Olsen Martinez:

Edwardrs er utdannet konditor fra Sveits. Han drivet sitt eget firma som heter Oslo Custom Cakes og leverer spesialdesignede kaker til bryllup og bursdager. Edwardrs er født og oppvokst i Venezuela.

Bawer Abbasi:

Bawer driver bryllupslokalet og bakeriet Kakehuset på Strømmen utenfor Oslo. Han er 19 år og studerer media på UiO. Han er kurder fra Iran. Han kaller seg selv en bryllupsplanlegger siden han tilrettelegger store deler av bryllupene til sine kunder.