Selskapet håper på å spare mellom 70 og 80 millioner kroner i året på tiltaket.
Etterspørselen etter uadressert reklame falt med 6,5 prosent i 2008, og fallet har vært enda større så langt i 2009, ifølge LO-bladet Posthornet.
Bring Mail har derfor valgt å tilpasse tilbudet til den faktiske etterspørselen, og sløyfe omdeling av uadressert reklame på de to dagene som minst berører kundene - altså fredager og lørdager.
Ikke negativt for kundene
Postreklamene på fredag og lørdag forsøkes i stedet å flyttes over til andre ukedager.
Thomas Støkken, direktør i Bring Mail, forteller at de vil spare betydelige beløp dersom de lykkes med omleggingen.
- Samtidig blir de negative effektene for kundene våre minimale, sier Støkken til Postens interne nettavis Infolink.
Omleggingen vil få konsekvenser for bemanningen, men ifølge
Posten Norge er det for tidlig å tallfeste bemanningsreduksjonene.
LES OGSÅ: