Oppkjøpet fører til dannelsen av en mediegruppe med et samlet kundegrunnlag på 117 millioner besøkende per måned i USA.
På det globale planet anslås tallet til 270 millioner, het det i en kunngjøring fra AOL mandag.
Grunnleggeren skal lede
Huffington Posts grunnlegger og sjefredaktør Arianna Huffington skal lede den nye Huffington Post Media Group.
Denne skal ta seg av integreringen av innholdet på AOL med Huffington Post, het det videre i kunngjøringen.
- Les også:
– Oppkjøpet av Huffington Post vil skape et medieselskap av en ny type, et amerikansk selskap som når ut til en global brukergruppe. Den skal kombinere innhold, fellesskap og sosiale erfaringer for forbrukerne, sier AOL-sjef Tim Armstrong.
Av USAs mest besøkte
Huffington Post ble grunnlagt i 2005 og har vokst til ett av de mest besøkte nettstedene for nyheter i USA.
AOL – som før het America Online – er en veteran i internettbransjen, grunnlagt i 1985 og ett av de første selskapene som tilbød nettjenester for folk flest.
- Les også:
- Les også: