"Oss mennesker imellom" er slagordet til Posten. Det ligner for mye på navnet til den Hamar-baserte erotiske butikkjeden, mener Patentstyret. Nå ligger navnestriden til siste instans hos Patentstyret, hvor Posten Norge allerede har fått to avslag.
Nekter å gi fra seg navnet
Den største konflikten ligger i et magasin som Posten distribuerer til de fleste husstander i Norge, kalt "Oss mennesker imellom". Innehaveren av "Oss i mellom" har nemlig også gått svanger med planer om et erotisk magasin med samme navn som butikken. Derfor mener de Posten må stoppe sitt blad.
- Posten bruker vårt merkenavn, og det er der konflikten ligger. Nå har Posten begynt å markedsføre og bruke vår eiendom, og hvis vi sender ut et tidsskrift nå som heter "Oss i mellom", så vil det slå negativt ut. Posten har ødelagt for oss, sier innehaver Rune Enger.
- Vi har tross alt kjøpt og betalt dette navnet, og Posten ble gjort oppmerksom på dette kort tid etter at de ga ut magasinet første gang., hevder Enger.
- Ingen sammenheng
- Vi ser ikke noen sammenheng mellom disse navnene. Dette er to helt separate dagligdagse uttrykk som gir forskjellig mening. Vi har en god sak juridisk rett, sier Jørn Michalsen, informasjonssjef i Posten.
Michalsen opplyser at de nå har bestemt seg for å skifte slagord til "lever for å levere". Han sier dette ikke har sammenheng med konflikten med sexbutikken på Hamar.
Og det stopper ikke Enger, som har følt seg overkjørt i seks år. Han vil la saken få etterspill og vurderer å gå rettens vei
- De ser vel på oss som en enkel bedrift å overkjøre. Det er et stort lokomotiv å sette i gang og vi er jo små i forhold til Posten, sier Rune Enger.