Verdens søteste valper og kattunger, 4 episoder

Uke 26 NRK1 onsdag 28. juni kl. 20.00

Vi får oppleve kjæledyrenes første leveår, sett fra deres eget perspektiv. Den enorme forvandlingen fra nyfødte og hjelpesløse til selvstendige jegere er fascinerende for mennesker i alle aldre. Ikke rart vi ikke kan få nok av kjæledyrene våre.

Verdens søteste valper VERDENS SØTESTE VALPER

Basset-valpen Basil er fem uker og skal snart ut og oppdage verden, men først må han lade opp. Som nyfødt valp sover han faktisk 20 timer i døgnet.

Foto: BBC Worldwide

Vi følger noen helt spesielle valper og kattunger gjennom deres første åtte uker av livet, fra øyeblikket de fødes til de får møte sine nye eiere. Vi tar del i deres ferd fra helt hjelpesløse og blinde nyfødte til de bokstavelig talt står på egne ben. Hver minste opplevelse, lyd og lukt former personlighetene deres, og vi iakttar dem spent fra sidelinjen.

Bli bedre kjent med pointer-valpene Molly og Lucky, henholdsvis eldst og yngst i kullet, gjennom de første kritiske ukene. Søsknene får til og med valpepedikyr og hjemmelaget valpesnacks.

Cockapoo-valpen Nula skal også bli selvstendig. Hun er av den tøffe typen, og hun tør å bevege seg stadig lengre bort fra kullet sitt og ta de første skrittene ut i den litt mer ukjente verdenen, omringet av mennesker.

Verdens søteste valper VERDENS SØTESTE VALPER

Nula er sju og en halv uke gammel.

Foto: BBC Worldwide

Si hallo til Lloyd, en britisk korthår-pus, bare sekunder etter han er født. Vi følger ham fra han først åpner øynene til han finner seg godt til rette som bortskjemt liten prins hjemme hos matmor og matfar.

Verdens søteste kattunger VERDENS SØTESTE KATTUNGER

Bengaleren Ned er veldig leken og eventyrlysten.

Foto: BBC Worldwide

Ned og Dot er våre to rampete Bengal-kattunger. De elsker å jakte, og med den imponerende øye-pote-koordinasjonen forvandles hver leke til et potensielt bytte. Bengalere er kjente for sine klatreferdigheter, så Ned og Dot er akrobatene i gjengen.