Forliket ble inngått i september, men Toyota krevde da at beløpet skulle holdes hemmelig.
Denne uka slo en dommer i California fast at beløpet likevel kunne offentliggjøres.
– Gasspedalen har hengt seg opp
Politimannen Mark Saylor omkom i en voldsom bilulykke nær San Diego i august 2009, sammen med kona, parets 13 år gamle datter og svoger.
Familien kjørte en luksuriøs Lexus ES 350 som produseres av Toyota, og det spesielle ved ulykken var at Saylors svoger Christopher Lastrella rakk å ringe politiets nødnummer før det dødelige sammenstøtet.
På opptaket fra nødanropet går det tydelig fram hvordan det var problemer med gasspedalen og at bilen akselererte ukontrollert.
– Gasspedalen har hengt seg opp. Vi har problemer. Det er ikke bremser, roper Lastrella i opptaket før alt blir stille.
Granskingen etter ulykken viser at bilen var oppe i 190 kilometer før den traff en annen bil, braste gjennom et gjerde, fløy gjennom luften og rullet rundt flere ganger på et jorde før den tok fyr.
De pårørende gikk til sak mot den japanske bilprodusenten, som tilbakekalte millioner av biler verden rundt for å utbedre det de først og fremst mente var problemer med dårlig tilpassede gulvmatter.
LES:
Flere søksmål
Nå venter også et søksmål mot bilforhandleren som skal ha blitt varslet om problemene med bilen, men uten å utbedre dem.
Samferdselsmyndighetene i USA etterforsker rapporter om 89 tilsvarende dødsulykker der det er mistanke om feil ved gasspedalene på Toyota- og Lexus-modeller.
LES:
LES: