Hopp til innhold

Flytogets kunder mest fornøyde

Flytoget har Norges mest fornøyde kunder, ifølge Norsk Kundebarometer fra Handelshøyskolen BI.

Flytoget

Flytoget har landets aller mest fornøyde kunder.

Foto: Odd Vegard Kandal / NRK

Flytoget vant foran BMW-forhandlerne som toppet rangeringen i fjor. Da måtte flytoget nøye seg med en 8. plass. Toyota kommer på 3. plass, til tross alle problemene selskapet har hatt med flere bilmodeller.

Flytoget vant foran BMW-forhandlerne som toppet rangeringen i fjor. Da måtte flytoget nøye seg med en 8. plass. Toyota kommer på 3. plass, til tross alle problemene selskapet har hatt med flere bilmodeller.

Les: Mest fornøyd med bilforhandlerne

Les: Jysk atter en gang på jumboplassen

Flytoget toppet målingen i 2008, men måtte nøye seg med en 8. plass i fjor. I år oppnådde selskapet 84,4 poeng av 100 mulige. Det er samtidig en historisk toppnotering for den årlige målingen.

Imponerende

– Det er imponerende at Flytoget går helt til topps i et år som har vært preget av store problemer for jernbanedrift i Norge, sier prosjektleder Pål Rasmus Silseth i Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI.

Mer enn 6900 norske forbrukere har deltatt i årets undersøkelse, og fortalt hvor fornøyd de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra.

Til sammen 190 virksomheter fra nærmere 40 ulike bransjer får sin årlige dom fra norske forbrukere.

Dagbladet på bunnen

Mens flytoget topper rangeringen, ligger Dagbladet i den andre enden. Tilfredshetsscoren er på 51,1 prosent. Det betyr at kundene (leserne) er direkte misfornøyd.

Også VG sliter med tilliten, og plasserer seg på 177. plass blant de 190 rangerte bedriftene. Også Finansavisen befinner seg blant de ti på bynnen.