Hopp til innhold

Anne Aasheim får kulturtoppjobb

Anne Aasheim får jobben som ny direktør i Norsk Kulturråd.

Anne Aasheim og Anniken Huitfeldt

Anne Aasheim gjekk av som Dagblad-redaktør i januar i år. I dag presenterte kulturminister Anniken Huitfeldt henne som ny direktør i Norsk Kulturråd.

Foto: Larsen, Håkon Mosvold / Scanpix

I statsråd i dag vert tidlegare Dagblad-redaktør Anne Aasheim utnemnt til ny direktør for Norsk Kulturråd . Ho har også vore distrikts- og nyhenderedaktør i NRK.

– Kulturrådet står overfor store organisatoriske utfordringar, og eg ynskjer å tilretteleggje for dei dyktige fagfolka på best mogleg måte. Endringane statsråden varsla i budsjettet gav dei svara eg trengde for å seie ja til jobben, seier Anne Aasheim.

Ikkje på søkjarlista

Aasheim tek over jobben etter Guri Skjeldal, som til har vore fungerande direktør i Kulturrådet sidan Ole Jacob Bull slutta 31. juli. Direktør-stillinga er eit åremål på seks år, som kan fornyast éin gong.

Søkjarlista som vart offentleggjort i juli i år, viste at 10 personar hadde søkt stillinga som ny direktør i Kulturrådet. Anne Aasheim stod ikkje på søkjarlista som då vart presentert.

Tidlegare har mellom andre Høgres kulturpolitiske talsmann Olemic Thommesen kritisert tilsetjingsprosessen for å vere for hastig. Stillinga vart lyst ut med berre to veker søknadsfrist, noko Kulturdepartementet har uttalt er heilt vanleg ved ei slik utlysning.

Ansvar for store tildelingar

Kvart år mottek musikk, biletkunst og andre kunstformer hundrevis av millionar kroner i statleg stønad gjennom Norsk kulturråd. Frå 2011 får kulturrådet også ansvar for oppgåver innan museum og arkiv, som vert overført frå ABM-utvikling.

Anne Aasheim tek dermed over i ein periode der kulturrådet er inne i ein stor endringsprosess. Direktøren er sjef for kulturrådets administrasjon, og skal ikkje fatte politiske vedtak.

– Anne Aasheim er den beste vi kunne fått i denne jobben. Ho har brei røynsle med å jobbe i store organisasjonar og med å leie omfattande omorganiseringar. Ikkje minst har ho solid innsikt i norsk kulturliv, sa Anniken Huitfeldt.

Innholdet som skulle vises her støttes dessverre ikke lenger.

Kulturstrøm

  • TMZ: Limp Bizkit-bassist Sam Rivers er død

    Limp Bizkit-bassisten Sam Rivers er død, skriver TMZ.

    Han ble 48 år. TMZ viser til en post på bandets offisielle Instagram-konto.

    – I dag mistet vi vår bror. Vår bandkamerat. Vårt hjerte, skriver bandet.

    Det amerikanske bandet ble i september presentert som et av de store på festivalen Tons of Rock i 2026 i Oslo. De har aldri spilt i Norge før.

    Rivers var med å starte bandet, kjent for «Break Stuff», «Rollin’» og «Nookie» på 90-tallet, men forlot det i 2015. Årsaken var en leversykdom forårsaket av mye alkohol. Etter en levertransplantasjon kom han tilbake tre år etterpå.

    Dødsårsaken er ikke kjent.

    en mann som spiller gitar foran en folkemengde
    Foto: Yalonda M. James / AP / NTB
  • Ingen nordmenn har klart det etter dem

    Lørdag 19.oktober 1985 ringte telefonen i leiligheten der Morten, Magne og Pål bodde i London. Det var med beskjeden om at låta deres Take On Me hadde nådd 1.plass på den amerikanske Billboard Hot 100-lista. Nå hadde a-ha den singelen som var mest spilt på radioer og mest kjøpt av folk i hele USA. Etter det har ingen nordmenn hatt musikk på toppen av den listen!

    -Vi startet på toppen sier Magne Furuholmen i intervjuet du kan høre i Musikklivet, og denne endret alt.

    Take On Me startet som "The Juicy Fruit Song", med bare melodien og riffet til Magne og Pål i deres første band Bridges. Mortens sang på refrenget er inpirert av Richard Strauss «Also sprach Zarathustra». Tempoet er like raskt som en moderne technolåt. Og videoen med tegneseriesekvensen var banebrytende, og ofte etterlignet siden.

    40 år senere listes Take On Me fortsatt opp blandt popens beste låter. Riffet gjør sangen gjenkjennlig på få sekunder. Og fortsatt er det nesten umulig å synge som Morten på refrenget, som går over 2 1/2 oktav.
    - Den var ikke laget for å være noen sing-a-long, forteller Magne i Musikklivet.

    Morten Harket, Magne Furuholmen og Paul Waaktaar-Savoy
    Foto: Michael Ochs Archives / Getty Images
  • – Bare så vidt han er en artist

    Flo Rida (46) er for mange unge studenter selve lyden av barndommen deres, og torsdag kveld opptrådte han i Norge.

    Han byr på nostalgi – ikke ulikt nylig norgesaktuelle Pitbull, en annen 2010-tallshelt innen partymusikk fra Florida.

    Og nostalgi selger tydeligvis: Amerikanerens konsert på studentfestivalen Uka – Norges største kulturfestival – ble fullstendig utsolgt.

    Men var det kveldens forestilling verdt de 800 kronene som hver student punget ut med? Overhode ikke, mener NRK P3s anmelder Even Samir Kaushik.

    Flo Rida på UKA 2025 i Dødens dal, Trondheim
    Terningkast 2 Konsert

    «Minimal innsats og gigantisk gevinst»

    ANMELDELSE: Flo Rida på Uka