Hopp til innhold

Blir førsteførar i Ford: – Dette blir ein heilt annan kvardag

Rallyførar Mads Østberg har brukt millionar og gjort alt sjølv. No blir han førsteførar i sjølvaste Ford og får nærast alt opp i fanget.

For første gang går Mads Østberg sesongen i møte i et fabrikk-team.

Se reportasjen om Mads Østberg her.

– Eg ser på dette som ei stor moglegheit for neste år. I år har vi jobba veldig hardt med å gjere det så bra vi kan i forhold til dei føresetnadene vi har hatt, seier Østberg til NRK.no.

Fram til no har Østberg og teamet hans måtte gjere alt sjølv. Alt frå drift av bil, testing til planleggjing av reiser. Likevel imponerte 25-åringen stort denne sesongen ved å sikre 4. plass samanlagt i årets VM. Samstundes sikra han fleire pallplassar gjennom sesongen.

Østberg vil gå inn i Qatar M-Sport World Rally Team, saman med kartlesar Jonas Andersson. Østberg skal køyre Ford Fiesta RS WRC. No ser Østberg fram til ein heilt annan kvardag.

– No er det ein klar plan. Det er eit team som driftar det. Vi blir ikkje involvert på same måte i det heile. Eg får ein plan i postkassa med kvar eg skal vere, og det blir ei mykje meir profesjonell satsing. Det gjer at ein får førebudd seg mykje betre til alle løpa, seier Østberg.

Satsinga til no har også vore av eiga lomme. Det blir det slutt på no.

– Det blir ei heilt anna verd. Vi har jobba ekstremt mykje for å komme dit vi er i dag og vi har brukt veldig mykje pengar. Vi er framleis avhengig av å ha sponsorar med oss, men det blir ein heilt annan kvardag no, seier han.

Mads Østberg i Finland

NYE UTFORDRINGAR: Mads Østberg får eit stort apparat rundt seg til neste år.

Foto: Pressefoto, Adapta WRT

Større forventningar

Den nye avtala innber mellom anna at Østberg får eit større team rundt seg, ein betre bil og tid til meir testing.

– Vi får trena og førebudd oss godt til kvart enkelt løp. Vi får sett opp bilen til kvart enkelt løp. Det er rett og slett mindre og tenkje på. Det eit stor og bra apparat rundt, som kan hjelpe til for å få alt optimalt til kvart løp, seier Østberg.

– Det gir meg vesentleg betre moglegheiter. Om det blir regn eller tørt har vi testa ut ulike ting. Du får ikkje overraskingar gjennom løpet. Det gjer at du er budd på alt som kan skje og du kan pushe hardt uansett korleis løpet er, seier han.

Samstundes vedgår 25-åringen at presset vil bli betydeleg større med Ford-avtala. Men det er ikkje rallyføraren nemneverdig redd for.

– No er det eit større apparat, og eg køyrer for ein fabrikk. Då er det viktig i gå gode resultat. Presset på å prestere blir vesentleg større, men det er noko eg trivst godt med, seier han.

– Dei ynskjer at vi skal ha moglegheit til å vinne løp og det må vi ta utgangspunkt i, legg han til.

– Ynskjer å vinne løp

Til neste sesong kjem det fleire nye lag. I tillegg er det usikkert om franskmannen Sebastien Loeb, som har vore suveren dei siste åra, blir med. Loeb har heile ni strake verdsmeisterskap.

– For min del er ikkje hovudfokus på å bli verdsmeister. Vi ser realistisk på det som skal skje. Vi ynskjer å vinne løp og stabilisere oss i toppen. Det har vi gjort forholdsvis bra i år, men vi må stabilisere oss endå høgare oppe. Det blir hovudfokus. Så får vi heller telje poeng undervegs å sjå om det er mogleg, seier han.

– Kven trur du blir verdsmeister?

– Det veit eg ikkje. Det er veldig vanskeleg å vite. Det er mange faktorar som spelar inn, seier han.

Petter Solberg

Rallykarriera til Petter Solberg kan vere over då han står utan kontrakt neste sesong.

Foto: GIUSEPPE CACACE / Afp

Same dag som Østberg har sikra fabrikkavtala si, fryktar Petter Solberg at karriera kan vere over. 38-åringen står utan kontrakt neste sesong. Dermed kan Solberg komme til å måtte betale frå eiga lomme for å få køyre VM neste sesong, noko han har gjort dei siste åra.

– Eg er villeg til å køyre gratis, men ikkje betale. Eg har fått eit tilbod om å betale for å køyre, men har sagt nei takk, seier han til VG Nett.

Tidlegare denne månaden vart det klart at Solberg ikkje fekk kontrakt med Citroën. Mellom anna fordi Solberg braut ei rekkje løp. I tillegg sa fabrikken at dei heller ville satse på andre.

Allereie i januar går den første rallyrunden i 2013, nemleg Rally Monte Carlo.

Siste nytt

  • Vålerenga-spissen slo tilbake i enkel cupseier

    Vålerenga hadde få problemer mot 3.-divisjonsklubben Oppsal og gikk videre til 3. runde i cupen etter 4-0-seier. For Mees Rijks ble det en liten revansj etter helgens utvisning mot Lyn.

    Rijks ble slaktet av egen sportssjef etter sitt røde kort i helgens byderby. Nederlenderen ble utvist på stillingen 1-0 til VIF, og kampen endte til slutt 1-1.

    Torsdag fikk Rijks æren av å score Vålerengas siste i 4-0-seieren mot Oppsal.

    – Det har ikke vært lett de siste dagene siden det røde kårtet. Sånn er spillet. Det har vært en spesiell uke, sier Rijks til TV 2.

    Tidligere i kampen hadde Jones El-Abdellaoui, Vegar Eggen Hedenstad og Aleksander Hammer Kjelsen scoret Vålerengas tre første mål.

    Neste uke får Vålerenga besøk av Tromsø i cupens tredje runde.

    NM i fotball 2024: Oppsal - VIF
    Foto: Cornelius Poppe / NTB
  • Fifa har inngått gigantavtale med saudiarabisk oljeselskap

    Det internasjonale fotballforbundet (Fifa) har signert en kontrakt med oljeselskapet Saudi Aramco ut 2027.

    Den fire år lange avtalen skal innebære at Saudi Aramco blir en Fifa-partner i turneringer som VM for menn i 2026 og VM for kvinner i 2027.

    Noe beløp er ikke kjent, men ifølge nyhetsbyrået AP er det den største avtalen Fifa har inngått med en sponsor om man regner årlig verdi.

    Avtalen har vært ventet siden i fjor høst. Da ble Saudi-Arabia bekreftet som arrangørland til fotball-VM for menn i 2034.

    – Dette partnerskapet vil hjelpe Fifa til å lykkes med å gjennomføre sine flaggskipsturneringer, sier Fifa-president Gianni Infantino i en uttalelse.

    Oljestaten Saudi-Arabia har pumpet inn milliarder inn i idretter over hele verden som golf, fotball, motorsport og kampsport.

    Idrett er ett av satsingsområdene i det regimet kaller «Visjon 2030», en økonomisk plan som skal bygge nye næringer og skape arbeidsplasser. Saudi-Arabia er i en årrekke blitt kritisert for brudd på menneskerettighetene og vært anklaget for å drive med sportsvasking.

    Statseide Aramco eier laget Al-Qadsiah, som leder nivå to i hjemlig liga, og bygger et stadion i byen Dammam hvor det skal spilles kamper i Asian Cup om tre år. Trolig også i VM i 2034.

    – Gjennom dette partnerskapet med Fifa tar vi sikte på å bidra til fotballutvikling og utnytte sportens kraft for å utgjøre en forskjell over hele verden, sier Aramco-president Amin H. Nasser.

    (NTB)

    yxSHGc2NkxA
    Foto: AP
  • Medier: Red Bull-topp forlater laget etter Horner-anklagene

    Flere medier skriver at Adrian Newey, hjernen bak Red Bull-bilen, slutter i Formel 1-laget grunnet misnøye med håndtering av trakassering-anklagene mot Christian Horner.

    Horner ble tidligere i år anklaget av en kvinnelig kollega, men etter en ekstern etterforskning fikk briten fortsette som Red Bull-sjef.

    Nå skal det imidlertid virke som bråket koster laget sin tekniske sjef. Newey har vært i Red Bull siden 2005, men situasjonen med Horner skal ha gjort 65-åringen urorlig.

    Det skriver flere medier torsdag, blant andre BBC, Auto Motor und Sport og Autosport.

    Neweys kontrakt med Red Bull går ut ved utgangen av 2025, men han skal ha fortalt laget at han vil videre allerede nå.

    Den genierklærte briten har blant annet vært koblet til Ferrari.

    Bahrain Grand Prix
    Foto: Hamad I Mohammed / Reuters

Sendeplan

Kl. Program Kanal