Hopp til innhold

Juryen skal bestemme igjen

Melodi Grand Prix vil ta knekken på naborøystinga.

Dima Bilan fra Russland jubler etter seieren i ESC 2008

Om russiske Dima Bilan som fekk førsteplass i fjor ville ha vunne med dei nye reglane, får vi aldri vite.

Foto: MARKO DJURICA / REUTERS

Sidan 1998 har vinnaren av Eurovision Song Contest (ESC) blitt kåra av det europeiske folkets telefonstemmer.

Men no blir det slutt på at publikum på eiga hand får avgjere kven som skal sigre i songkonkurransen.

Styret i ESC har frå i år innført ei ordning der poenggjevinga blir delt 50-50 mellom røystene frå folket, og vurderingane frå ein profesjonell jury.

Kritikk mot nabostemming

Innføringa av fagjury kjem etter at mange dei siste åra har kritisert naboland for å røyste på kvarandre, uavhengig av den musikalske kvaliteten.

I tillegg har diaspora-stemming vore eit problem, det vil seie at store minioritetsgrupper stemmer på sitt opprinnelege heimland.

Det har til dømes hagla tyske poeng over tyrkiske bidrag dei siste åra.

Difor har no kvar kringkastar i landa som er med, sett saman ein nasjonal jury av artistar og musikkbransjefolk.

Denne juryen skal gjere ei grundig musikkfagleg vurdering av alle songane, som eit kvalitativt supplement til folkestemmene.

Skeptisk til effekten

Kurt Bakkemoen

Musikkjournalist Kurt Bakkemoen trur stemmene vil bli som før.

Foto: Ødegaard, Rolf Jarle / VG

VG-journalist Kurt Bakkemoen har følgt songkonkurransen Eurovison Song Contest i 30 år, og er lunken til den nye poengordninga.

- Eg tvilar på at ein slik jury får noko reell innverknad på det endelege resultatet. Eg trur at folket og fagjuryen vil vere ganske samstemde i dei ulike landa.

Særleg landa på Balkan og i Aust-Europa har vorte skulda for å berre røyste politisk, som då Russland vann i fjor, og Serbia i 2007.

Men Bakkemoen meiner Norge gjer akkurat det same som landa på Balkan vert skulda for.

- Det handlar nok mest om at vi synest det er mange Balkan-land med i konkurransen. Vi er sjølve rause overfor Sverige, Danmark og Irland.

- Det kan rett og slett ha noko med vi tenkjer ulikt om kva Melodi Grand Prix-musikk er.

Spent på resultatet

Om tendensen med nabolandsrøysting snur med juryane får vi kanskje svaret på etter finalen i Moskva 16 .mai.

Prosjektleiar for Melodi Grand Prix i NRK, Stian Malme, er avventande.

- Eg har trua på at det er musikken som tel, men det har omtrent blitt ei etablert sanning at naboland stemmer på kvarandre. Vi håper det nye systemet vil roe kritikken - så får vi sjå kva årets resultat blir.

  • Trur du ein jury vil gje betre resultat? Sei di meining!

Kulturstrøm

  • – Bare så vidt han er en artist

    Flo Rida (46) er for mange unge studenter selve lyden av barndommen deres, og torsdag kveld opptrådte han i Norge.

    Han byr på nostalgi – ikke ulikt nylig norgesaktuelle Pitbull, en annen 2010-tallshelt innen partymusikk fra Florida.

    Og nostalgi selger tydeligvis: Amerikanerens konsert på studentfestivalen Uka – Norges største kulturfestival – ble fullstendig utsolgt.

    Men var det kveldens forestilling verdt de 800 kronene som hver student punget ut med? Overhode ikke, mener NRK P3s anmelder Even Samir Kaushik.

    Flo Rida på UKA 2025 i Dødens dal, Trondheim
    Terningkast 2 Konsert

    «Minimal innsats og gigantisk gevinst»

    ANMELDELSE: Flo Rida på Uka

  • Tidligere Kiss-gitarist er død

    Familien bekrefter til Variety at Ace Frehley er død, 74 år gammel. Litt tidligere meldte TMZ at han lå i respirator etter hjerneblødning.

    Frehley fikk en hjerneblødning etter at han falt i studio for et par uker siden.

    Frehley var med å starte Kiss i 1973, sammen med Gene Simmons, Paul Stanley og Peter Criss, Bandet som er kjent for pyro, ansiktssminke og kostymer.

    Kiss fikk ordentlig suksess da de ga ut konsertalbumet Alive! i 1975. Ace Frehley forlot bandet i 1982, men ble gjenforent med bandet i en periode på midten av 90-tallet.

    Han har holdt flere solokonserter i Norge, blant annet på Rockefeller i Oslo i 2015.

    En gruppe mennesker med masker som spiller instrumenter på en scene
    Foto: PAUL WARNER / AP / NTB
  • – Meir nedtona, meir angst

    Kor roleg, tilslørt og plaga kan popmusikk eigentleg verte før han vert berre nedstemt og trist?

    På «How Did I Wind Up Here?» tøyar Spellemannprisen-vinnande Jouska (30) grensene for kor mykje skjør angst sjangeren toler, og lagar eit nydeleg album i prosessen, skriv NRK P3s kritikar Sofie Martesdatter Granberg.

    Albumet blir gitt ut 17. oktober.

    en person som sitter på gulvet ved siden av en gitar
    Terningkast 5 Musikk

    «Kor plaga kan popmusikk eigentleg verte før han vert berre trist?»

    ANMELDELSE: «How Did I Wind Up Here?» av Jouska