– Vi jobbet hardt for å legge opp til en flott tur med spennende vinteraktiviter som ville legge alt til rette for flotte bilder og vinteropplevelser for journalistene, forteller en fornøyd daglig leder i NordNorsk Reiseliv, Silje Brandvoll.
I artikkelen presenteres blant annet Hurtigruten, kongekrabbesafari i Sør-Varanger, hundekjøring i Karasjok, overnatting på ishotellet på Kirkenes og nordlysopplevelser.
«Ta en vinterreise gjennom Det arktiske Norge i jakten på nordlyset», konkluderer det renomérte reiselivsmagasinet.
- LES: (Pdf)
- NETT-TV:
(Artikkelen fortsetter under bildet)
– Verdt 900.000,-
Norge, og spesielt Nord-Norge, får over 15 sider med skryt i neste nummer av Lonely Planet. Det er spesielt vinteropplevelsene som begeistrer reiselivsmagasinet.
Foto: Faksimile Lonely PlanetArtikkelen, som først kommer ut neste måned, mener Innovasjon Norge er gull verdt.
– Dette er Norgesreklame på sitt beste, med en beregnet annonseverdi per side til rundt 60.000 kroner, er dette markedsføring verdt mye penger. En slik artikkel virker også positivt i forhold til å øke Norge sin profil i Storbritannia, sier Per-Arne Tuftin, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge i en pressemelding.
Lonely Planet-magasinet gis ut av BBC og har et opplag på over 54 000 i måneden. Bladet er vel ansett både av reiselystne engelskmenn og innenfor den internasjonale reiselivsnæringa.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
(VIDEO: Slik presenterer Visit Norway og David Spinx vårt nordligste fylke).