Videoene hans har også blitt puplisert andre steder. Derfor er det reelle antallet personer, som har sett videoene hans, mye høyere. Nå kommer jobbtilbudene strømmene, skriver Dagbladet.
- MTV vil at jeg skal lage åtte videoer for dem. Jeg tror jeg kommer til å takke ja, for da blir det litt penger, sier Gjertsen.For åtte videoer får han 1000 dollar per produksjonsminutt.
MTV er ikke de eneste som har tilbudt 22-åringen jobb. Både Chevrolet og Hollywood har kommet med tilbud, men Gjertsen har takket nei. Nå lager han musikkvideo for den kjente italienske cellisten Giovanni Solima.
100 millioner videoer i døgnet
Hele 65.000 videoer blir lastet opp hver eneste dag på Youtube og det vises rundt 100 millioner filmklipp daglig. Bak står helt vanlige mennesker.
- Gjertsen høres tøff ut! Dette må jeg sjekke ut, sier Jill Walkers, førsteamanuensis i humanistisk informatikk ved Universitetet i Bergen.
- Det kule med nettsteder som YouTube er at det er de andre brukerne som løfter deg fram. I stedet for den tradisjonelle TV-kjendisen der du blir håndplukket, så er det brukerne som gjør deg berømt, sier Walker til Dagbladet.
Ingen kjendisdrøm
Lasse Gjertsen hadde ingen drøm om å bli kjendis.
- Men dette har jo fungert veldig bra for meg. Det er et veldig bra springbrett for å få jobb i alle fall, sier han.
22-åringen har utdannelse fra animasjonslinja i Volda og animasjonslina på Kent Institute of Art and Design i England. Men han må gi æren for «Hyperactive» til en dårlig klassekamerat.
- Det startet med en oppgave som skulle leveres på skolen. Jeg hadde en annen idé i utgangspunktet, og fortalte den til en kamerat. Han stjal ideen, og jeg ble nødt til å komme opp med noe nytt. Resultatet ble «Hyperactive», forteller Gjertsen.