Siden Facebook virkelig begynte å vokse i slutten av 2007 har spørsmålet vært det samme. «Hvordan skal Facebook tjene penger?»
Nå som det sosiale nettverket har begynt med mer aggressiv annonsering mot brukerne sine, virker ikke inntektene å være deres største problem.
I hvert fall ikke i Norge.
Selv om Facebook-gründer Mark Zuckerberg aldri går ut med eksakte tall, spår norske medievitere at Facebook vil ta en solid andel av de norske annonsekronene allerede i år.
– Vi tror at Facebook passerer 450 millioner kroner i 2012, sier mediedirektør Jarle Thalberg i Aegis Media og Christian Fure i Aegis-byrået Vizeum til Dagens Næringsliv.
- Les også: Facebook er snart Norges største mediekanal
- Les også: Facebooks verste fiende trenger 1,5 millioner til rettssak
Kommer til å nærme seg én milliard i 2015
Ifølge Wikipedia hadde verdens største sosiale nettverk inntekter på totalt 21,3 milliarder kroner i fjor, noe som var en oppgang på 88 prosent (!) fra i fjor.
Selv om børsen og Facebook ikke akkurat har vært bestevenner så langt, tror Thalberg og Fure på ytterlige økning av inntektene.
– Facebook vil ikke være langt unna én milliard kroner i 2015, gitt fortsatt utvikling i annonseproduktene, sier Fure.
- Les også: 1 milliard er på Facebook