RBKs arrangementssjef varsler en storoffensiv i trønderske kommuner, og starter i Stjørdal. Spillere og administrasjon skal ut å treffe supportere i større grad enn tidligere.
– Vi kritiseres for å være for lite ute i distriktene, og det ønsker vi å gjøre noe med nå, sier Tove Moe Dyrhaug.
LES OGSÅ: – RBK har to Molde-budsjett
Planen er å besøke nye kommuner foran tilsammen åtte av årets hjemmekamper. Steinkjer og Fosen er blant stedene som skal besøkes.
Bak skjema på sesongkortsalg
RBK nærmer seg i skrivende stund 6000 solgte sesongkort. Det er ifølge arrangementssjefen på skjema til fjorårets tall på 7600 – men bak målet og budsjettet om 8000 faste på tribunen i år.
Samtidig satser klubben på å nå 14000 tilskuere i snitt på hver hjemmekamp.
– Det handler om å trekke mer publikum. Vi vet det er stas når vi kommer ut i distriktene, alle husker tida da vi var gode på det. Nå er vi tilbake til røttene på mange måter, mener Dyrhaug.
Se video: Her legges nytt gress på Lerkendal
Stjørdal får egen tribuneseksjon
Førstkommende søndag serieåpner RBK mot Odd Grenland, mens første hjemmekamp er mandag 1. april mot Brann. I tida frem mot påske vil RBK-gjengen være godt synlig i Stjørdalsområdet.
– Vi legger opp samarbeid med kommunen og planlegger en rekke aktiviteter i tida før kampen, forteller Dyrhaug.
– Det pågår nå en konkurranse der lokale spillere blir plukket ut til å vøre ballgutter på Lerkendal. Det blir også 11 utvalgte som skal få springe ut med spillerne på matta etter modell fra store kamper i Europa.
Det er også rabatterte billetter som vi kaller "Stjørdalsbilletten", og de skal samles på et eget felt på stadion.
– Det som skjer på fotballbanen er det viktigste, men vi må hele tiden nå nye supportere i nye kommuner og tror det er nyttig å knytte kontakter på denne måten.
LES OGSÅ: – Tør ikke snakke om gull