OVERSIKT NYHETER SPORT MUSIKK UNDERHOLDNING FILM LITTERATUR MAT BARN UPUNKT
NRK toppbanner516x5064

Her er du: NRK > Undervisning > Skole > Natur- og miljøfag

Oppdatert 08.05.2001 11:05

 

Nettverk for miljølære.

Prosjektarbeid

Publisert 19.02.2001 09:38 - Oppdatert 22.03.2001 15:10

Gangen i prosjektarbeid knyttet til oppgaver i
Nettverk for miljølære:


Velg et tema eller problemstilling for prosjektet innenfor
ett eller flere av nettverkets hovedtema innen vann, land eller by- og tettsted.

Velg samarbeidspartnere (kommunale etater, etater på fylkesnivå, frivillige organisasjoner, ressurspersoner osv) for å diskutere aktuelle problemstillinger, innhente informasjon og for sammen finne fram til mulige samarbeidsoppgaver innenfor de ulike temaene.

Velg et referanseområde:
Velg et område som egner seg i forhold til de
problemstillingene klassen har valgt, og avtal bruk av området med grunneier.

Lag en plan for prosjektet:
Hva skal gjøres?
Hva slags utstyr trengs?
Hvordan kan det skaffes?
Hvordan kan arbeidet organiseres?

Gjennomfør aktiviteter for eksempel:
* bli kjent-oppgaver, opplevelser, oppdagelser
* kartleggings- og registreringsoppgaver
* praktisk vedlikehold, skjøtselsoppgaver
* delta i planprosesser

* Dersom det er gjort undersøkelser, sendes resultatene inn til databasen, og dere får tilbakemelding.

Lag et sluttprodukt, f.eks:
* oversikt over artsmangfoldet i referanseområdet
* forslag til bevaringsplan for ”Hundremeterskogen”
i nærmiljøet
* kart med oversikt over vannkvalitet og
forurensningskilder


Presenter det endelige resultatet eller produktet.

___________________________________________
Ansvarlig for nettsidene er Solveig Helvik.
Nettsidene er utviklet i samarbeid med Universitetet i Bergen og med økonomisk støtte fra Læringssenteret.
E-postadr.: solveig.helvik@nrk.no


 
 
SØK

NETTVERK FOR MILJØLÆRE

HISTORIEN OM DDT

10 SISTE NATUR- OG MILJØFAG
07.05.2001 10:40
Mirakelgiften
14.02.2001 13:19
Nettverk for miljølære

Copyright NRK © 2001   -  Telefon: 815 65 900  -   E-post: info@nrk.no   -   02.01.2009 23:30