Kontrakten gjelder fra 1. januar 2004 til 31. mars 2006. Fra samme dag innstiller Norwegian Air Shuttle (NAS) disse rutene fordi selskapet ønsker å rendyrke sin virksomhet gjennom lavprisselskapet Norwegian.
Lavest tilbud
Vi har en tid visst at vi hadde levert det laveste pristilbudet av de fem selskapene som har søkt disse tre konsesjonene. Den samlete godgjøringen for hele kontraktsperioden er 68,5 millioner kroner. Det er vel 25 prosent mer enn det NAS i sin tid fikk konsesjonene på, sier informasjonsdirektør Gøril Wiker i Widerøes. Sa oppFor en uke siden varslet Widerøe at selskapet fra 7. juli neste år ikke lenger ønsker å operere sine nåværende konsesjonsruter i Nord-Troms og Finnmark. Konsesjonen ble gitt med virkning fra 1. april i år og har en varighet på tre år til 2006. Årsaken er at disse rutene går med et større tap enn de 68 millioner kroner i året som staten betaler selskapet for å fly rutene til Kirkenes, Vadsø, Båtsfjord, Berlevåg, Mehamn, Honningsvåg, Hammerfest, Alta og Vadsø. (NTB)
Det er vel 25 prosent mer enn det NAS i sin tid fikk konsesjonene på, sier informasjonsdirektør Gøril Wiker i Widerøes.
Sa opp
For en uke siden varslet Widerøe at selskapet fra 7. juli neste år ikke lenger ønsker å operere sine nåværende konsesjonsruter i Nord-Troms og Finnmark. Konsesjonen ble gitt med virkning fra 1. april i år og har en varighet på tre år til 2006.
Årsaken er at disse rutene går med et større tap enn de 68 millioner kroner i året som staten betaler selskapet for å fly rutene til Kirkenes, Vadsø, Båtsfjord, Berlevåg, Mehamn, Honningsvåg, Hammerfest, Alta og Vadsø.
(NTB)