|
UPUNKT*
|
- Kommersiell meg i ræva! |
|
ClubQuart går i underskudd, ingen tjener feite lønninger og musikken er i fokus. Pål Hetland er dritt lei sutring om at Quartfestivalen er kommersiell.
| Stor stjerne - Alanis Morrisette. | Det er alltid noe galt med Quart. Kristenfolket forbanner, politiet narkokjefter og nå sutres det over at Quartfestivalen er blitt for kommersiell.
- Kommersiell meg i ræva!, utbryter Quart-pressesjef, Pål Hetland. Han mener at ClubQuart-konseptet dekker et bredt publikum, selv om det koster mer å komme inn.
- Vi taper penger på ClubQuart, men vi kjører opplegget for musikkelskere som vil oppdage nye band. Vi kan legge ned hele greia, men velger å beholde det for å beholde det brede spekteret som Quarten skal ha, sier Hetland.
Modererer segPlayground Music gikk i Upunkt ut med krass kritikk mot Quartfestivalen, som bare tenker store kommersielle artister og penger. Kathrine Synnes fra plateselskapet fyrte av kruttsalver.
- Vi vurderer å droppe Quarten, sa Synnes. Det var for drøyt. I dag modererer hun seg.
- Quartfestivalen er nå blitt så stor at det må finnes en løsning på at artistene treffer et musikkpublikum, sier Synnes. Med det mener hun at festivalen bør også være for de som vil oppdage nye og spennende band og ikke bare kjente store artister.
Dritt leiPål Hetland er oppgitt og skuffet over denne kritikken, for det er nemlig ikke første gang.
- Jeg er dritt lei av en sutrende Kathrine Synnes som slenger sleivspark i media og kommer dagen etter og beklager seg og sier at hun er blitt feilsitert. Dette er uproft og det er tydelig at Playground Music ikke skjønner hvordan dette fungerer, slenger Hetland tilbake. Han pleier å ignorere slik kritikk i media, men denne gang rant begeret over. At folk ikke kommer på konserter er ikke festivalen sin skyld, mener Hetland. | Liten stjerne - My Vitriol |
- Vi er ikke promotere. Plateselskapene får gjøre jobben sin, så kommer folk på konsertene, vet du.
Jante-NorgeKritikken er et resultat av janteloven, mener pressesjefen.
- Det er Jante-Norge som dukker opp, fordi vi har suksess. Men herregud, vi er jo kommersielle på den måten at vi trenger penger. Vi skylder fire millioner kroner og vil jo selvsagt tjene penger. Jeg mener likevel at vi har en god blanding mellom anerkjente artister og band som er "up and coming", sier Pål Hetland. Før den frittalende pressesjefen stresser videre til nye intervjuer og nye kruttsalver mot Jante-Norge.
Av Tor-Erling T. Ruud, Upunkt
Publisert 06.07.2001 13:47 - Oppdatert 06.07.2001 13:51 |
|
|
|
|
|
|