Telenors selskap Canal Digital tapte 48 millioner kroner på fotball-VM. Det opplyste konsernsjef Jon Fredrik Baksaas da han presenterte Telenors resultater for 2. kvartal.
Les 2.kvartalstallene til Telenor (Adobe PDF-format)
Canal Digital fikk solgt langt færre VM-pakker enn ventet, og inntektene sto slett ikke i stil med den skyhøye prisen for senderettighetene.
|
Telenors visekonsernsjef og leder av Telenor mobil, Arve Johansen (th), sammen med konsernsjef Jon Fredrik Baksaas la frem halvårsresultatet i Oslo. (Foto: Scanpix/Knut Fjeldstad) |
Men Baksaas trøster seg med at kanalen fikk mange nye kunder og har styrket sin markedsposisjon i hele Norden.
- Samlet sett ble ikke VM-satsingen så verst for oss. Canal Digital fikk 32.000 nye kunder, og vi er nå markedsledende i Norden med til sammen 679.000 kunder, sa han.
Canal Digital ble fra 30. juni et heleid datterselskap under Telenor Plus. Kanalen har kostet Telenor mer enn 2 milliarder kroner.
(NTB)