- Best som Norges-reklame- Mandela-konserten i Tromsø er bedre egnet som reklame for Norge utenlands enn for Tromsø som by, mener merkevareekspert Christian Sinding i Interbrand. Av Robert Greiner. Publisert 13.06.2005 15:29. Oppdatert 13.06.2005 15:39.Konserten ble vist i hele Norden og er solgt til 50 land.
Nelson Mandela var også direkte på den amerikanske nyhetskanalen CNN. I tillegg er konserten omtalt i flere utenlandske medier på internett.
- Styrker Norges imageChristian Sinding tror konserten vil styrke Norges image i utlandet, men utenlands vil den ha liten betydning for Tromsø by.
- Derimot vil en slik konsert, med Ishavskatedralen badet i midnattsol, gjøre at flere nordmenn får øynene opp for Nord-Norge.
VerdensledendeInterbrand er et av verdens ledende selskaper i merkevarebygging med giganter som Gillette, IBM, Heineken, British Airways, Pepsi og MasterCard på kundelista.
- Noen kø av utenlandske turister vil det neppe komme som følge av Mandela-konserten, men flere nordmenn kan nok komme til å besøke Tromsø, tror Sinding.
Siste saker:
|