Det viser nye analysar som er offentliggjort i dag. Regionvegsjef Helge Eidsnes seier dette er store tal og at dei viser litt av dei særskilte utfordringane med vegnettet som vi har her i regionen.
– Det er bygd mykje veg langs fjord og fjell gjennom tidene, og mange stader er det behov for å trygge enkelte skredpunkt. Behovet i Region vest utgjer halvparten av det totale behovet i heile landet. Det seier litt om kvifor skredsikring er eit viktig satsingsområde for oss, seier han i ei pressemelding.
Oversiktene i rapporten tek utgangspunkt i kjente punkt på vegnettet som er utsette for skred og skredfare, og den syner nosituasjonen.
– Nye skredpunkt vil likevel kome til også i framtida, ikke minst på grunn av endringar i klima. Skredutsette punkt blir sammenlikna ved hjelp av skredfaktormodellen, og blir inndelt i høg, middels og låg kategori.
Totalt 715 skredpunkt
Det er 192 skredpunkt på riks- og fylkesvegnettet med høg skredfaktor, berre i Region vest. I middels kategori er det 229 skredpunkt, og i låg kategori 294 punkt.
Totalt er det snakk om 715 skredpunkt langs vegnettet i fylka Sogn og Fjordane, Hordaland og Rogaland.
– Det er viktig å få fram at mange av dei 715 skredpunkta i regionen kan bli utløyste ved at det blir gjort prioriteringar til større vegprosjekt. Til dømes fekk vi ei gledeleg nyhende i førre veke om at vi kan starte planlegging av ny trase mellom Voss og Arna på E16. Dette gjer at 26 skredpunkt blir sikra, seier Eidsnes.
Innspel til transportplan
Kartlegginga er gjort som eit innspel til vegvesenet si prioritering av skredsikringstiltak på riksveg, som går inn som ein del av forslaget til Nasjonal transportplan for 2018-2029.
Oversikt over skredpunkt på fylkesveg vil vere innspel til arbeidet med fordeling av tilskot til skredsikring på fylkesveg.
I handlingsprogrammet for perioden 2014-17 var løyvingane til skredsikring av riksveg 1,2 milliardar kroner i region vest, medan tilskot til skredsikring av fylkesveg var 887 mill kroner.
– Det er store beløp. Sogn og Fjordane har mange vegstrekningar som går langs med fjordane i bratt terreng. Det har vore og er framleis ein del nedfall, fare for skred og skred som kjem. Det er eit stort behov generelt i heile Sogn og Fjordane, seier avdelingsdirektør for Statens vegvesen, Svenn Egil Finden, til NRK.