– Eg merkar ofte at folk har litt fordommar, at dei tenker eg ikkje kan noko og at dei må snakke med ein vaksen, seier Jonas Heggen Trosdahl.
16-åringen er stolt av å ha snart to års arbeidserfaring i sportsbutikken Chatlet på Nordfjordeid, både på deltid i vinterhalvåret og som sommarjobb.
Ein del av kvardagen for ungdomar i butikk er at nokre møter dei med skepsis.
– Eg skal ikkje seie kva eg meiner om det, men av og til synest eg sjølvsagt det er litt dumt, seier han.
– Butikkane vil ta inn færre ungdomar enn før
Nye tal frå Virke viser at berre 4 av 10 norske bedrifter tek inn sommarvikarar. Talet har stupt sidan tusenårsskiftet, og utviklinga er venta å halde fram. Det nye er at også varehandelen vil tilsette færre.
Administrerande direktør i Virke, Vibeke Hammar Madsen, seier konkurransen med nettet er årsaka. Når folk handlar i butikken krev dei meir enn tidlegare.
– Det er nok slik at butikkane tek inn færre ungdomar enn før. Med ny teknologi og digitalisering så kjem vi til å sjå at varehandelen kjem til å stterspørre meir kompetanse, kunnskap og innsikt.
Madsen understrekar at varahandelen framleis toppar bruken av unge sommarvikarar, og at det viktigaste uansett er gode haldningar, og det å møte ein kunde på ein god måte.
– Dessverre er talet fallande, færre tek inn unge, og færre søker på plassane. Dette er ein nedadgåande trend i heile sommarjobbmarknaden, som vi beklagar.
Stolt over butikkjobben
Jonas Heggen Trosdahl meiner han er heldig som har jobb om sommaren.
– Det er dumt at fleire unge slit med å få seg jobb. Då blir det færre moglegheiter til å få seg erfaring og ha noko å gjere på om sommaren.
16-åringen meiner det er kjekt når han kan motbevise fordommar:
– Når ein fyrst klarar å motbevise det dei tenker er det veldig artig. Som når nokon forventar at ein ikkje kan noko om ski, og så klarar ein å selje ein randoneepakke slik at dei blir veldig nøgde, det er kjekt, smiler Trosdahl.
– Merkar om dei kan jobben
Innehavar av sportsbutikken på Nordfjordeid, Gudmund Wie, har fem unge ekstrahjelper i butikken.
– Det har nesten utan unntak fungert perfekt, det er opp til oss å gjere dei så flinke som mogleg.