– Mogelegheitene til dette er veldig bra. Stad skipstunnel vil få mykje merksemd internasjonalt fordi det er den første skipstunnelen av dette kaliber. Klarer ein å sette dette i samanheng med Stad som reisemål, trur eg absolutt det er store mogelegheiter. Det seier reiselivsdirektør i Innovasjon Norge, Per Arne Tuftin.
Denne veka var det fyrste møtet mellom forkjemparane for Stad skipstunnel og reiselivsdirektøren i Innovasjon Norge Per Arne Tuftin. Stad skipstunnel kan få byggestart i 2018 eller 2019, håpet er at tunnelen også kan bli ein stor turistattraksjon.
- Les også:
Vil hjelpe på resten av reiselivet
Men i kampen for å få gjennomslag hjå politikarane har det vore brukt lite tid på å jobbe med konkrete strategiar. Derfor meiner Randi Paulsen Humborstad som er leiar for prosjektgruppa for Stad skipstunnel at ein treng hjelp frå tunge aktørar i reiselivet.
– Vi bad om eit møte med reiselivsdirektøren i Innovasjon Norge fordi vi ser at Stad skipstunnel kjem til å bli ein turistattraksjon. Men vi treng hjelp til å legge ein strategi for at tunnelen skal bli ein slik attraksjon, seier Humborstad.
Delar av reiselivet i Ytre Nordfjord har streva i motbakke dei seinare åra. Vestkapphuset på Stadplatået har vore stengt, og Vågsøy har meldt seg ut av reisemålselskapet i Nordfjord.
Eit bindeledd for fleire attraksjonar
Per Arne Tuftin trur kombinasjonen av naturkrefter og ingeniørkunst kan gi fleire turistar til distriktet.
– Å få dette internasjonalt kjent gjennom internasjonal presse er viktig. Området er kanskje ikkje av dei mest markante i forhold til reiseliv. Men med skipstunnelen vil ein kunne binde saman fleire viktige reisemål i regionen. Det vil naturlegvis turistoperatørane og reiselivspresse finne interessant, seier Tuftin.
- Les også:
No vil Paulsen Humborstad saman med Innovasjon Norge dra i gang arbeidsmøte med store reiselivsaktørar i regionen for å lage ein strategi for korleis tunnelen skal bli eit reisemål.
Treng fleire gode idear
Tidlegare har det vore på tale med eit eige opplevingssenter knytt til tunnelen.
– Dette er jo berre planer eller idear. Vi er litt tidleg i den fasen. Vi vil få opp fleire slike idear og vil arrangere ein workshop for å få ideane fram.
- Les også:
Også Innovasjon Norge vil framover kunne starte arbeidet med å jobbe inn attraksjonen internasjonalt.
– Når vi snakkar med utanlandske journalistar kan vi ta dei med til området. Også sjølve byggearbeidet kan jo vere interessant, men ikkje minst når tunnelen står ferdig, seier Tuftin.
– Nye typar attraksjonar blir viktig
Stad skipstunnel kan kome inn i rekka av nye reisemål som er på veg til å bli skapt i Nordfjord.
I Stryn blir det investert 200 millionar i gondolbana Sleipner Hoven, på Nordfjordeid er det venta snarleg avgjerd om ein skal satse fleire titals millionar på opplevingssenteret Sagastad, i Måløy planleggast det Måløyraidssenter. Samstundes opplev det etablerte reiselivet eit etterlengta oppsving i talet turistar til Norge.
Per Arne Tuftin trur nye typar attraksjonar blir viktige i åra som kjem.
– Den moderne turist vil meir enn å sitte på ein buss å sjå gjennom eit bussvindauge og bli fortalt ting. Dagens turistar er heilt annleis enn dei som var her for 20 år sidan.