– Vi ønskjer å gjere det vi kan for å unngå brann i tunge køyretøy. Når vi får så konsentrert trafikk som vi har over Hardangervidda er det viktig at vi får rettleia dei som køyrer der, seier seksjonsleiar i Statens vegvesen, Tormod Gausdal.
Onsdag kom det fram at semitraileren som byrja å brenne i Gudvangatunnelen ikkje var i forsvarleg stand, og at traileren skal ha hatt problem lenge før tunnelbrannen. På bakgrunn av den aukande trafikken på RV 7 over Hardanger etter at Gudvangatunnelen vart stengd, skal Statens vegvesen innføre kontrollar.
- LES OGSÅ:
- LES OGSÅ:
Bilar med varmefølsomme kamera
Kontrollane går ut på å informere sjåførar av tunge køyretøy om korleis ein skal køyre i bakkar, og ikkje minst sjå på kva stand bremsene er i før dei køyrer over fjellet.
Kontrollane vil vere både på oppsida av tunnelen i Måbødal, og på nedsida av fjellet i Eidfjord.
– Vi har med oss bil som har varmefølsomme kamera, der vi kan sjå på både temperaturforskjellar, og følgje med på om det er fare for overoppheting, seier Gausdal.
- LES OGSÅ:
Informasjon på fleire språk
Informasjonskampanjen byrjar i dag, og kjem til å vare så lenge Gudvangatunnelen er stengd. I utgangspunktet skal det vere kontrollar både dag og natt, men ifølgje Gausdal er det vanskeleg å forsikre om at dei kan vere der 24 timar i døgnet.
- LES OGSÅ:
Statens vegvesen skal i tillegg til konkrete undersøkingar av køyretøy, også drive førebyggjande arbeid. Spesielt viktig er det kanskje for utanlandske sjåførar, seier Gausdal.
– Informasjonen vi delar ut er tilgjengeleg på fleire ulike språk. Det går ut på korleis ein skal forholde seg i tunnelar og ved køyring i lange nedoverbakar. Dette får fult fokus no, seier Gausdal.
- LES OGSÅ: Fryktar ulukker i Måbødalen