Tal frå Utdanningsdirektoratet viser at blant elevar som går i ordinære klassar, gir offentlege skular mindre spesialundervisning til ein mindre andel elevar enn det friskulane gjer.
Tala viser også at offentlege vidaregåande skular på få år har auka bruken av assistentar og redusert bruken av spesialpedagogar i vanlege klassar.
Men ingen har noko godt svar på den tilsynelatande forskjellsbehandlinga.
– Forskjellen kan virke underleg. Det er vanskeleg å forklare, seier Bjørn Lyngedal, opplæringsdirektør i Hordaland.
Han trur ei årsak kan vera at det offentlege er meir opptekne av at elevar med ekstra behov skal delta i ordinær undervisning.
– Det kan vere ein grunn til at vi har færre timar spesialundervisning, seier Lyngedal.
Statssekretær Tom Erlend Skaug i Kunnskapsdepartementet kan heller ikkje forklare forskjellen.
– Kvifor det er slik, veit vi ikkje. Vi kan ikkje utelukke at forklaringa frå opplæringsdirektøren i Hordaland kan vere ein del av biletet, skriv han i ein e-post til NRK.
- Les òg:
Utdanningsforbundet vil undersøke
Heller ikkje Utdanningsforbundet kan svare på dette. Forbundet seier til NRK at dei generelt er kritiske til å gi svake elevar assistentar i staden for kvalifiserte lærarar.
Etter at NRK tok kontakt, opplyser Turid Strømmen i Utdanningsforbundet i Hordaland at fagforeininga no vil ta kontakt med alle sine tillitsvalde, for å spørje om offentlege vidaregåande skular faktisk har redusert bruken av spesialpedagogar.
Statssekretær Skaug seier ei kommande stortingsmelding om tidleg innsats mellom anna vil handle om korleis regjeringa betre vil legge til rette for at born og unge får eit godt, tilpassa og inkluderande skuletilbod.
– Høyrest rart ut
– Vår erfaring er at ein del friskular har lettare for å legge meir til rette og komme barn og familiar i møte, seier generalsekretær Jan Erik Sundby i Kristne friskulars forbund.
Også han meiner likevel den store forskjellen høyrest rar ut.
– Pedagogisk-psykologisk teneste (PPT) vurderer jo behovet til elevane uansett kva skule dei går på.
– Handlar ikkje om økonomi
I Hordaland var det skuleåret 2016-2017 fire gonger fleire lærartimar enn assistenttimar i spesialundervisninga.
Hausten 2018 var det derimot færre lærartimar enn assistenttimar.
– Den endringa kan eg ikkje forklare, seier Lyngedal, som imidlertid meiner talgrunnlaget frå tidlegare år er usikkert.
Ein assistent kostar fylkeskommunen under 600 kroner per time. Ein spesialpedagog kostar litt over 1000 kroner.
Lyngedal meiner likevel auka bruk av assistentar ikkje handlar om økonomi.
– Eg trur ikkje vi sparer pengar på denne løysinga, for ein assistent er i lag med eleven mange fleire timar enn ein spesialpedagog er, seier opplæringsdirektøren.