– Vi satsar på hydrogen som den beste løysinga akkurat no i ein kombinasjon med batteri, nettopp for å kunne trafikkere verdsarvfjordane med cruiseskip etter 2026.
Det fortel Rolf André Sandvik, dagleg leiar i cruiseselskapet Northern Xplorer AS.
I ei pressemelding skriv reierlag at dei planlegg å bygge ein serie på 14 mindre hydrogen- og batteridrivne cruiseskip.
Det første skal stå klart i 2025 eller 2026.
2026 er same året som alle skipa som seglar i dei fem verdsarvfjordane skal vere nullutsleppsskip.
Det maritime klyngenettverket Ocean Hyway Cluster har sett på eit hybridskip med hydrogen i kombinasjon med vanleg drivstoff som ei moglegheit i møte med det nye miljøkravet.
– Eit slikt hybridskip er noko vi ser på som ei av løysingane i verdsarvfjordane, seier ingeniør Kristina Storegjerde Skogen.
Hamnesjefen i Aurland, Tor Mikkel Tokvam, trur ikkje hydrogen vil vere ei løysing for dei store cruisskipa allereie i 2026.
– Det er veldig bra at dei kan komme i gang med slike demonstrasjonsprosjekt. Men for næringa elles er ikkje hydrogen nokon løysing før om lang tid.
Han viser til at hydrogen er veldig energikrevjande å framstille. Ifølge han krev det mykje meir energi å framstille hydrogen, enn den energien du får igjen.
– Hydrogen kan vere ein del av løysinga fram i tid, men det er fleire flaskehalsar, seier han.
Sandvik i Northern Explorer forstår at cruisenæringa er skeptisk til det som kjem.
– Viss vi diskuterer dei store cruiseskipa som er i marknaden i dag, er ikkje teknologien her. Då må det heilt andre batteristorrleikar til og heilt andre hydrogenmengder til.