– Her er me på 3.60. Det er jo heilt utruleg.
Med måleband i handa var stortingsrepresentant Helge André Njåstad frå Frp denne veka på synfaring med dei lokale for å sjå nærmare på den mykje omtalte riksveg 13 i Hardanger.
I mange år har det vore enorme køar langs den mykje brukte vegen. Verst er det på den vel 12 kilometer lange strekninga mellom Bjotveit og Kinsarvik.
I sommar skreiv NRK om trafikkaoset som oppstod då norske turistar strøymde til den smale vegen i Hardanger.
Også politiet måtte fleire gonger rykke ut for å dirigera trafikken, mellom anna då ein bubil køyrde seg fast og skapte endelause køar.
Smalare enn sykkelvegen
Njåstad meiner vegen er eit resultat av dårlege prioriteringar. Han viser til Stavanger og Sandnes, som er i ferd med å få den flottaste sykkelvegen i landet.
Ekspressvegen til 1,4 milliardar kroner skal bli 13 kilometer lang og fire meter brei.
Til samanlikning er riksveg 13 berre målt til 3,60 meter i breidda på visse strekningar.
– Me må få orden på kvardagsvegane før me tek oss råd til luksus som sykkelvegar, seier Njåstad.
Kritiserer eiga regjering
Då Frp sat i regjering hadde dei samferdsleministeren frå 2013 til januar 2020.
No kritiserer Njåstad det hans eiga regjering har vore med på å vedta.
– Dette er ein del av bymiljøavtalane som lokalpolitikarane i Rogaland har prioritert. Me ville brukt endå meir på veg, men me måtte bruka ein del på kollektiv for å tilfredsstilla Venstre og KrF, seier Njåstad.
Frp-politikaren seier partiet no vil utnytta at dei ikkje lenger er ein del av regjeringa.
– Me vil kjempa for å bruka mest mogleg pengar på veg og få fleire prosjekt inn i NTP, seier Njåstad.
– Dyrt å bygga i by
Den nye sykkelvegen i Stavanger har kosta heile 100.000 kroner per meter å bygga. Dei første 3,8 kilometerane vart opna tidlegare denne månaden.
Mens prisen opphavleg låg på ca. 200 millionar kroner i 2008, har prosjektet vakse i både pris og omfang.
Samferdsleminister Knut Arild Hareide (KrF) forklarer den stive prislappen med at det er meir krevjande å bygga sykkelvegar i byområde.
Han meiner det blir feil å sette sykkelvegen opp mot riksveg 13 i Hardanger.
– Eg tykkjer ikkje vi skal samanlikna på den måten. Dette viser berre at det er mange gode prosjekt vi bør prioritera, seier Hareide.