Hopp til innhold

Helseministeren meiner 🍹-emoji er alkoholreklame. Frp: – Tullete byråkratisk idioti

Ein bar fekk prikkbelastning frå skjenkekontrollen fordi ein invitasjon til nissefest inneheldt emoji av ein drink. Saka har enda i Stortinget, og helseministeren støttar kontrolløren.

Drink-emoji i bar-invitasjon

ULOVLEG REKLAME: Helseministeren slår fast at ein ikkje kan omgå alkoholreklameforbodet ved å bruka illustrasjonar.

Foto: Montasje/skjermbilde

Det var midt i desember at bareigar Anders Helvik Kristensen i Rosendal delte eit facebook-innlegg der han inviterte til nissefest.

Då skjenkekontrollen kom på besøk nokre dagar seinare, fekk baren éin prikk for å ha reklamert for alkohol.

Invitasjonen inneheldt nemleg ein emoji av ein oransje drink med sugerøyr og lime, etter teksten om at «kanskje kommer nissen innom med noen godsaker til folket».

– Trudde det var kødd

Kristensen var oppgitt.

– Eg trudde først det var tull. Er det kødd, tenkte eg, sa Kristensen til NRK.

Saka traff også ei nerve i Framstegspartiet. Stortingsrepresentant Helge André Njåstad reagerte og stilte eit skriftleg spørsmål til helseminister Ingvild Kjerkol (Ap):

«Er statsråden einig i at ein emoji er alkoholreklame?»

muntlig spørretime

Helge André Njåstad (Frp) kallar emoji-straffa idiotisk byråkrati.

Foto: Terje Pedersen / NTB

– At me i det heile tatt har forbod mot å reklamera for heilt lovlege produkt, er jo heilt idiotisk, seier Njåstad på telefon frå ein bar på Sørlandet med Cola Zero i glaset.

Helseministeren: – Anses som alkohol-reklame

Tidlegare på dagen hadde Njåstad fått svar frå helseministeren. Ho skreiv:

«Når det gjelder spørsmålet om bruk av emojier er å anse som alkoholreklame, må dette vurderes konkret fra sak til sak. Alkoholreklameforbudet kan ikke omgås ved bruk av illustrasjoner eller lignende. Det avgjørende vil være om kommunikasjonen har til formål å fremme salg av alkohol.»

Bar-On sitt innlegg som førte til prikk av skjenkekontrollen. Baren skriv at nissen knaskje innom med godsaker til folket, etterfølgt av ein drink-emoji.

Bar-On sitt innlegg som førte til prikk av skjenkekontrollen. Baren skriv at nissen kanskje kjem innom med godsaker til folket, etterfølgt av ein drink-emoji.

Foto: Skjermdump Facebook

Ho konkluderte slik:

«Dersom det foreligger massekommunikasjon i markedsførings-øyemed, vil informasjonen, herunder alkoholrelaterte emojier, være å anse som alkohol-reklame etter alkoholregelverket.»

Og om prikkbelastning skreiv Kjerkol:

«Dersom kommunen kommer til at reklameforbudet i alkoholloven er overtrådt, følger det av alkoholforskriften at skjenkestedet skal tildeles én prikk for overtredelsen.»

Ingvild Kjerkol på Stortingets talerstol

Helseminister Ingvild Kjerkol seier alkoholrelaterte emojiar i massekommunisert marknadsføring er alkohol-reklame.

Foto: Heiko Junge / NTB

– Plagar næringslivet

Njåstad kallar svaret «utruleg skuffande».

– Ho svarar jo som ein byråkrat. At ho forsvarar at ein emoji er alkoholreklame er stikk i strid med sunn fornuft, seier han.

– Kva når ein bar lokkar med «godsaker»?

– Ifølge Kjerkol og kontrolløren er det tydelegvis det, men folk flest trur eg syns dette er tullete.

– Men «alle veit» at reklame for julebrus eller alkoholfri øl eigentleg er reklame for juleøl og anna øl?

– Me har for mykje reglar i dette landet. Når ein brukar tid og ressursar på å plaga næringslivet på denne måten, reagerer eg. Næringslivet har hatt knalltøffe år med korona, slit med skattar og avgifter, og får i tillegg ein kontrollør som gir prikk for ein emoji. Då syns eg synd på næringslivet. Me må heia på dei som skapar arbeidsplassar og aktivitet, seier Njåstad.

Les også Baren inviterte til nissefest med 🍹-emoji – fekk prikk av skjenkekontrollen

Bar On fikk prikk for bruk av emoji i deletekst