– Folk reiser ikkje på konferansar. Dei sit på Teams, seier Rune Taklo, dagleg leiar i Frislid Konfeksjon på Nordfjordeid.
Hittil i år har dressalet gått ned med 35 prosent. Forklaringa er enkel: Ein stor del av marknaden er ganske enkelt vekke.
– Det er rett og slett færre reiser og møter der folk går i dress, forklarar Taklo.
Det var Fjordabladet som fyrst omtala saka.
Butikksjef på Eid, Stian Sølvberg, har sett det same:
– Då er det litt meir casual. Det merker vi. Kundane vil ha stretch og komfort.
– Kundar etterlyser behagelege jobbantrekk
Og folk i resten av verda er ikkje noko annleis.
I Japan har dressprodusenten Aoki funne sin eigen løysing på marknadssvikten: ein hybrid mellom pyjamasen og dressen.
Møt «pyjamasdressen», skreddarsydd for den nye «videomøte-marknaden», og med mål om å kombinere det beste frå to verder:
Komforten ifrå pyjamasen pluss det presentable og formelle ifrå dressen.
– No som folk er så mykje heime, har mange kundar etterlyst behagelege jobbantrekk, seier ein representant for bedrifta til Reuters.
Han legg til at buksa har strikk i livet, og skal vere «behageleg over lengre periodar i alle positurar».
Endringar på jobbmarknaden
Endringane i klesmarknaden kjem i fortsettinga av endringar på jobbmarknaden og korleis vi organiserer arbeidslivet.
– Heimekontoret er komme for å bli, sa Øystein Dørum i Næringslivets Hovedorganisasjon (NHO) i november.
Han viste til at «halvparten av alle jobbane vil kunne gjerast heimanfrå», og at trenden berre vil fortsette:
– Fordi mange har innsett kor effektivt det er å gjere fleire møter digitalt.
Ei analyse av europeiske land viser at mellom 35 og 45 prosent av befolkninga i Tyskland, Danmark, Frankrike, Sverige og Nederland jobbar med oppgåver som det er mogeleg å utføre heimanfrå.
Men undersøkingar, som denne, viser at dei same arbeidarane også ynskjer ein arbeidsplass å gå til – ein hybrid mellom heimekontor og kontor-kontor.
– Av medgang du blir sløv
Attende i Nordfjordeid er ikkje herreekviperinga heilt utan håp. Også der har de ein «kosedress» med stretch («men dette er det vi kallar krydder»).
– Det er tøff tid, men vi har aldri hatt så god respons på det vi lager, seier Rune Taklo
Han legg til:
– Og motgang er ikkje det verste. Det er av medgang du blir sløv.