Venstre foreslår å la byar forby dieselbilar å køyre på dagar med høg luftforureining, og regjeringa vurderer no å støtte forslaget.
– Dieselmotorar er hovudproblemet når det gjeld lokal luftforureining. Då må me ha tiltak som går direkte mot dei, seier Ola Elvestuen, nestleiar i Venstre til Bergens Tidende.
- LES OG:
- LES OG:
Det største problemet
Fleire parti har tatt til orde for at dieselbilar skal kunne betale meir i bompengar enn andre bilar. Venstre går altså enda lenger i sitt forlag, og vil gje kommunane moglegheit til å nekte dieselbilane å køyre i det heile tatt på dagar med mykje forureining.
Dieselbilar har langt høgare utslepp av NOx enn bensinbilar.
– Miljødifferensiering er eit meir langsiktig verkemiddel, og fjernar ikkje utsleppa når situasjonen er akutt. Det er kommunen som er ansvarleg for å sørgje for god luftkvalitet for borgarane, seier Elvestuen.
Bergen hadde sitt kriseår med luftforureining i 2010. I år kom ei reisevaneundersøking som viser nedgang i biltrafikken for første gang sidan 60-talet.
Regjeringa vurderer å støtte forslaget
Statssekretær John-Ragnar Aarset (H) i Samferdsledepartementet seier dei ikkje har drøfta Venstre sitt forslag konkret, men at ein del av problemstillingane er på blokka.
– Me har sett ned ei arbeidsgruppe leia av Klima- og miljødepartementet. Både miljødifferensierte bompengar, lågutsleppsone og eit mogleg dieselforbod er blant tiltaka me vurderer, seier Aarset.
Trur på fleirtal i bystyret
Erlend Horn (V) seier at så snart det er mogleg vil Venstre i Bergen foreslå at bystyret vedtek den strengaste versjonen av regelverket.
– No har me eit mindretalsbyråd, og då er det håp om å få til ein meir offensiv miljøpolitikk. Me reknar med at me kan samle opposisjonen, inkludert KrF, om desse forslaga, seier Horn.
Arbeidsgruppa leia av Klima- og miljødepartementet skal levere sitt arbeid tidleg på hausten, deretter skal saka til politisk behandling.