Det seier administrerande direktør i busselskapet Ellös, Andreas Demerholtz, til NRK.
– Den har eit automatisk brannsløkkingssystem i motorrommet som har blitt løyst ut. Lampa som indikerer at brannsløkkingssystemet har blitt utløyst, blei tent, seier han.
Inga hjelp i sløkkingssystemet
Systemet har likevel ikkje fungert, men det er usikkert om det faktisk har slått ut som det skulle eller om det berre ikkje har vore nok til å sløkkje brannen.
– Det har i alle fall ikkje hjelpt fullt ut i og med at føraren måtte bruke to andre brannsløkkingsapparat for å forsøke å sløkkje brannen, seier Demerholtz.
Bussen og føraren var innleigd frå eit anna svensk busselskap. Føraren i 30-åra vart onsdag morgon skriven ut frå Voss sjukehus. Han er ein av dei som Helse Bergen i går skildra som alvorleg skadd.
– Han har det bra og er på veg heim no, seier Demerholtz i Ellös.
– Traumatisk hending for føraren
Fleire passasjerar i bussen og andre vitne har fortalt om lukt og syn av røyk frå bussen ei stund før den køyrde inn i Gudvangatunnelen. Demerholtz har tysdag snakka med både føraren og reiseleiaren om dette.
– Dessverre har verken bussføraren eller reiseleiaren merka nokon ting før dei var inne i tunnelen, seier direktøren i busselskapet.
Demerholtz fortel om ein dramatisk situasjon inne i tunnelen for føraren av bussen.
– Han brukte brannsløkkingsapparatet på bussen då det automatiske systemet ikkje fungerte, og då fekk han sløkt det, men så tok det seg opp igjen. Då forsøkte han å bruke tunnelen sitt sløkkingsapparat. Det er klart at han har opplevd det som veldig traumatisk.
– Ikkje lett å sjå kva som skjer bak bussen
Føraren skal, ifølgje Demerholtz, ikkje ha nokon fysiske skader, men han veit ikkje korleis han har det psykisk.
– Vi skal prate meir med han når han kjem for å sjå om han er sjokkskadd, men fysisk har han det bra, seier han.
Det er ikkje lett å sjå kva som går føre seg bak bussen. Det seier Ulf Hedlund som er bussførar i Sundspärlans buss som køyrer for norske Miki. Han har også frakta turistar til Flåm.
– Om ein sit i ein buss og det skjer noko 11 meter bak deg inne i ein mørk tunnel er det ikkje så lett å sjå kva som skjer når du er konsentrert om kva som skjer framme. Ein veit heller ikkje om alle tryggleikssystem har fungert, seier han.
I tillegg fortel han at det ikkje er noko indikator framme i bussen dersom det skulle ta fyr eller bli varmt i oljerøyra under køyretøyet.