Hopp til innhold

No vil pendlarane ha tunnel: – Uforsvarleg å køyre her

Ei arbeidsgruppe som jobbar for rassikring har invitert lokalpolitikarar og fylkespolitikarar ut i båt. I ettermiddag vil dei vise kor farleg strekninga mellom Askvoll og Førde er.

Steinar Braastad og Knut Hafstad

AKSJONERER: Steinar Braastad og Kurt Hafstad er lei av dei mange steinspranga som går ved Heilevang.

Foto: Eirik Hildal / NRK

– Vi ønsker å ta politikarane med oss for å vise dei området. Når vi kjem ut på sjøen ser vi lettare kvar det har gått ras i fjellet. Det vil vise kor mange ras som har gått og kor bratt det er, seier Kurt Hafstad.

Jenny Følling og Arnstein Menes

SYNFARING: Fylkesvaraordførar Jenny Følling (t.v.) og samferdselsutvalsleiar Arnstein Menes (begge Sp) var i dag i Askvoll for å ta rasutsette Heilevang i nærare åsyn. I bakgrunnen varaordførar i Askvoll, Kjell Kristian Carlsen (Sp).

Foto: Eirik Hildal / NRK

Han er med i ei arbeidsgruppe på seks personar som jobbar for tunnel ved Heilevang på Fylkesveg 609. Det har gått 46 ras på strekninga på under tre år. Kommunen har invitert fylkespolitikarar på synfaring langs vegen, men no tek altså arbeidsgruppa alle med ut i båt.

Då vil dei fortelje fylkesvaraordførar Jenny Følling (Sp) og leiar i samferdsleutvalet Arnstein Menes (Sp) om eigne opplevingar på vegen. Hafstad har møtt på ras tre gonger, men har aldri vorte treft.

– Eg måtte berre snu og køyre tilbake. Den eine gongen såg eg mange bilar køyre framføre meg, men når eg kom til området der det vanlegvis går ras, låg det store steinar i vegen, seier han.

Les meir om ras ved Heilevang:

– Kan ikkje vente på store ulukker

Hafstad seier at dei ikkje er direkte redde, men at dei føler seg mykje meir usikre enn før.

– Det er eit tankekors at rasa vert mindre og mindre føreseielege. Før var det slik at om det regna mykje måtte vi vere på vakt. Men no kjem rasa når det er tørt, når det er frost, og dei kjem når det regner.

– Det går jo stort sett bra, men vi tykkjer det er veldig synd om vi må vente til det skjer store ulukker. Vi meiner at noko må gjerast, seier Hafstad.

Vil ha tunnel

I dag vil dei vise fram området til fylkespolitikarane. Følling og Menes vil få med seg ei bønn etter båtturen.

Fylkesveg 609 ved Heilevang

RASUTSETT: Det har gått mange ras ved Heilevang på fylkesveg 609 mellom Førde og Askvoll.

Foto: Steinar Bråstad

– Vi vil be om at dei undersøker kva dei kan gjere i dette området. Det må skje noko. Det er veldig uforsvarleg at bilistane skal køyre på ein sopass utrygg veg som denne har vorte etter kvart, seier Hafstad.

Arbeidsgruppa har eit sterkt ønske om at ein tunnel vert bygd i området. Helst vil dei ha tre kilometer gjennom fjellet. Rassikring held ikkje, meiner aksjonistane.

– Dei har sikra for ras fleire gonger, men same kor mykje dei gjer det, så kjem det nye ras. Det kjem også ras på nye stadar. Det mest fornuftige er å setje i gang med tunnel, seier Hafstad.

Nummer seks på prioriteringslista

I regional transportplan for Sogn og Fjordane 2014-2023, som vart vedteke av fylkestinget i desember, ligg Heilevang på sjetteplass på prioriteringslista.

Det er opp fire plassar frå 2012, men kan likevel bety at pendlarar på strekninga må vente svært mange år før ein tunnel kan verte ein realitet.

Sogn og Fjordane har fått ei ramme på 487 millionar til skredsikring i perioden 2014-2017.

Skredsikringstiltak i Regional Transportplan Sogn og Fjordane

 

  Prosjekt/Tiltak

Merknad

1.

Fv 337 Bjødnabakken/ Lindeskreda

Bjødnabakken/Lindeskreda Luster
kommune: Reguleringsplan ligg føre.
 

2.


Fv 55 Renninganeset
 

Balestrand kommune.

3.

Fv722 Flovegen

Stryn kommune: Treng
planleggingsmidlar.
 

4.


Fv 53 Jåteli
 

Årdal kommune

5.


Fv 55 Kjenes – Bru over Esefjorden
 


Balestrand kommune: Alternativ løysing med bru over Esefjorden.


 

6.

Fv 609 Heilevang


Askvoll kommune
 

7.


Fv 92 Arnafjord
 

Vik kommune

8.


Fv616 Davikstranda
 

Bremanger kommune.

Upri.


Mindre tiltak – 10 mill. kr årleg
 

Behov og fordeling av midlar skal
vurderast årleg i eiga sak.

Glad for initiativet

Varaordførar i Askvoll, Kjell Kristian Carlsen (Sp), er glad for båtturen arbeidsgruppa har teke initiativ til.

– Vi vil få mykje betre oversikt enn vi hadde fått frå vegen. Dette er vi veldig nøgde med, seier Carlsen.

Han vil som aksjonistane fortelje fylkespolitikarane kor farleg vegen er.

– Rasfrekvensen har auka veldig dei siste åra. Det er farlegare enn tidlegare å køyre vegen. Vi vil jobbe for å få rassikring høgare opp på prioriteringslista.

Varaordføraren vil ikkje nødvendigvis krevje tunnel.

– Det viktigaste for oss er ein sikker veg. Om det vert i tunnel eller på andre måtar vil vi no la fagfolk vurdere.