Både brannvesen og Statens vegvesen får kraftig kritikk etter brannen i Gudvangatunnelen for to år sidan. Det går fram av rapporten som Statens havarikommisjon (SHT) for transport har lagt fram i dag.
– Dette var ei svært alvorleg hending, og vi er glad for at ingen miste livet her, seier Eidsnes.
- Les også:
Fem personar vart kritisk skadde, og 23 personar alvorleg skadde av røyken. Onsdag kom rapporten frå
- Les også:
Fleire kritiske punkt
Havarikommisjonen finn mellom anna at trafikantane stod i ein kritisk situasjon i røyken, at trafikantane ikkje fekk noko informasjon i situasjonen, at tryggingsoppfølginga av Gudvangatunnelen var mangelfull og at tunnelen var dårleg utrusta og tilrettelagd for sjølvredning.
– Vi ser på dette som ei alvorleg hending, 28 personar blei alvorleg skadde og sjølv om ingen miste livet så er dette ei svært alvorleg hending, seier Rolf Mellum som er avdelingsdirektør i Statens Havarikommisjon.
Tar til seg kritikken
– Vi forstår, og tar til oss kritikken som kjem havarikommisjonen. Vi ser fleire forhold som både kan og skal betre, seier Eidsnes.
- Les også:
Når det gjeld spørsmålet om kvifor tryggleiken ikkje var betre i Gudvangatunnelen på branntidspunktet syner Eidsnes til at då tunnelen opna i 1991, så stetta den krava som då var stilte.
– Det var verdas lengste tunnel, og blei vurdert som verdas tryggaste tunnel. Den tilfredsstiller også dagens krav.
Nye krav
Frå 2019 kjem det nye krav til tunneltryggleiken frå EU og Norsk tunnelforskrift.
– Vi startar arbeidet med å oppgradere Gudvangatunnelen i 2016.
Arbeidet skal vere ferdig i 2017, og er kostnadsrekna til 300 millionar kroner.
– Dette vil gi ei betydeleg standardheving, og vi vil vere i stand til å møte ein del av dei forholda som Statens Havarikommisjon tar opp i sin rapport.