Da den nye Telemark-logoen ble presentert vakte den sterke reaksjoner hos mange.
Fikk kritikk
Flere har kritisert logoen og kalt den både historieløs og identitetsløs.
- Les også: Ny logo skaper debatt
Men Snøhetta, som har laget logoen, er så fornøyd med arbeidet sitt at de nå prøver å vinne landes viktigste designkonkurranse med logoen.
– Det stemmer at vi har sendt inn arbeidet vårt til Visueltkonkurransen 2014, sier Martin Grand, som er daglig leder i Snøhetta Design.
– Gode nyheter for Telemark
Visueltkonkurransen 2014 har som mål å inspirere til nytenkning, kreativitet og kvalitet til grafisk og visuell industri i Norge.
– Dette er en veldig viktig konkurranse. Den er aktuell og anerkjent innenfor visuell kommunikasjon, sier han.
- Les også:
Telemarkreiser er svært fornøyde med at logoen skal ut i konkurranse.
– At Snøhetta velger å bruke logoen i en så viktig konkurranse, er fantastiske nyheter for Telemark. Det betyr markedsføring for oss, sier daglig leder i Telemarkreiser, Irene Siljan Vestby.