Kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen skal reise land og strand rundt i Norge for å presentere regjeringa sitt Lærarløft for lærarar, skuleleiarar og rådgivarar.
Han starta på heimebane i Porsgrunn på Kjølnes Ungdomsskole der far Carl Magne Isaksen er lærar.
Og med mange av dei han sjølv har hatt som lærarar i barnehage og skule til stades på lærarrommet.
Les også:
Lærarane er viktige i skulen
Røe Isaksen fortalde at forsking viser at dei lærarane trivst i skulen, men færre er fornøgd med den status samfunnet vil gje læraryrket. Men han understreka kvifor lærarane og skulen er så viktig.
– Dagens U-land kjem til å bli våre konkurrentar i morgon. Og det er desse dagens 6-åringar må konkurrere med i framtida, sa Røe Isaksen.
Han fokuserte på at tre av ti elevar blir ferdige med vidaregåande opplæring til rett tid, og kva regjeringa vil gjere for å få fleire ungdommar til å fullføre opplæring.
Det var mange på lærarrommet som sette pris på «Torbjørns time» og frå salen kom det ønskje om ein nasjonal standard for kva det vil seie og vere lærar.
Les også:
Vil ha færre elevar i klassen
Astrid Danbolt frå Utdanningsforbundet utfordra Kunnskapsministeren å på sette ein standard for kor mange elevar ein lærar skal undervise i klassen, fordi det ikkje er lett å vere lærar med 29 elevar i klassen.
– Eg er for fleire lærar i skulen, men eg er ueinig med Utdanningsforbundet i å sette ein norm for kor mange elevar ein lærar skal undervise, sa Røe Isaksen.
Han meinte det kunne føre til skeiv fordeling mellom skulane, og ville gjere det umogleg å sette inn lærarressursar der det trengst mest.
– Dessutan slit vi med å rekruttere lærar, sa Røe Isaksen.
Les også:
Vil vere pilotkommune
Regjeringa vil opprette spesialiststillingar for lærarar, får å gjere læraryrket til ein karriereveg.
– Det kan mellom anna vere snakk om å gje høgare lønn. Men det viktige for oss er å kunne behalde dei gode lærarane i skuleverket, sa Isaksen.
Utdanningsforbundet er fornøgd med Lærarløftet til regjeringa og dei stør Porsgrunn kommune sin søknad om å vere pilotkommune for eit forsøk med spesialiststillingar for lærarar.
– Det er sørgeleg at dei beste lærarane søker utfordringar utanfor skulen, seier Danbolt.