Tal frå Statens vegvesen syner at biltrafikken i Grenland var mellom fem og ti prosent lågare i oktober i år, samanlikna med oktober 2015. Den 3. oktober gjekk startskotet for bompengeinnkrevjinga i Bypakke Grenland. No ser det ut som om bommane gjev resultat.
– Desse tala er omkring det me hadde forventa og det er eit skritt mot det målet me har sett oss, seier prosjektleiar i Bypakke Grenland, Olav Risholt.
For når bommane har stått i eitt år, er målsettinga at trafikken skal ha gått ned med fem prosent.
– Viss me når måla våre, kan det gje oss auka bevillingar frå staten, seier Risholt.
- Les også:
Tilbod på kollektivtrafikk
Tala syner også at det har vore stor vekst i kollektivtrafikken. Metro og pendelliner har hatt ein vekst på over 17 prosent, og 30.000 fleire personar tok i bruk kollektivtransport i år, samanlikna med oktober i fjor.
Denne veksten kan ikkje berre innkrevjinga av bompengar ta æra for. Bussen kosta nemleg berre ti kroner i ein periode på 14 dagar i oktober.
– Det er gledeleg å sjå at folk no tek i bruk kollektivtransporten etter at bommane kom, seier fungerande fylkesordførar i Telemark, Tone Berge Hansen.
Skal me tru Hansen vil dei låge prisane på kollektivtransport ikkje gje seg med det fyrste.
– Me har blant dei lågaste prisane i Noreg no, og eg trur det viktig å halde fram på den måten, slik at flest mogleg kan ta kollektivtransport, seier Hansen.
Vinteren kan stoppe trenden
Når me no går inn i vintermånadene trur ikkje Risholt at tala vil verte like gode. Oktober har nemleg vore ein varm månad i år.
– Det er nok ikkje så freistande å ta sykkelen når det ligg 30 centimeter snø, seier Risholt.
Fyrst når tala for november kjem, vil ein kunne sjå kva effekt vinteren har for trafikken.