- Vi kan med glede erklære Skigutane og Holta Invest, for rette ektefolk.
Det var erklæringen i den humoristiske pressemeldingen som ble sendt ut i dag.
- Et kjærlighetsbryllup blir avholdt og Skigutane tar med seg 130 ansatte og merkevarene Kari Traa, Bula, Åsnes, Extrem, Linken og Vossatassar inn i ekteskapet.
Frierferd
Holta Invest, gjennom Active Brands, forvalter med sine 10 ansatte merkevarene Beerenberg, Rip Curl og Pilago.
- Vi ønsker å vokse og har derfor vært på frierferd. Vi skal bli den mest profesjonelle leverandøren til skandinavisk sportsbransje. Dette skal bli sportsbransjens svar på Orkla Brands, sier Kjetil Holta, styreleder i Holta Invest.
Formelt foregår vielsen gjennom at Holta Invest kjøper Skigutane. Samtlige eiere i Skigutane blir med videre på eiersiden i Active Brands. Det nye selskapet vil med det omfatte 140 ansatte og bli en betydelig aktør i sportsbransjen med en bred portefølje av solide merkevarer og en omsetning på omlag 300 millioner kroner i 2010.
Forelska
Gründer i Skigutane, Hans Engelsen Eide, ser frem til samarbeidet med Active Brands:
- Vi er skikkelig forelska! Amors piler traff blink og vi har i det siste gått på skyer. Når frieriet kom var det ingen tvil. Vi elsker det Active Brands tar med seg inn i ekteskapet og gleder oss over at svigerfar Kjetil Holta har tro på et varig samhold, sier Eide.
Fremover vil Holta Invest, Skigutane og Active Brands arbeide med å integrere selskapene og merkevarene. Frem til prosessen er gjennomført vil selskapene beholde lederstrukturen, driftsform, organisering og navn.
Les også: