Hopp til innhold

Aggressivt telefonsalg fra Telenor

- Telenor driver uakseptabelt og aggressivt telefonsalg. Det sier en sint telenor-kunde fra Ulefoss, Gunleik Aspheim.

 

Telenor beklager, og forklarer saken som svikt i rutinene. Aspheim vil advare mot hissige selgere.

- Folk bør ikke bruke tid på et sånt selskap som bruker slike metoder. Da blir man før eller siden lurt, sier Aspheim. Nå går han ut og advarer folk mot aggressive telefonselgere.

 

Begeret rant helt over

 

Telefon
Foto: Ida von Hanno Bast, Bast, Ida von Hanno

Det var en telefonselger for Telenor som fikk begeret til å renne over for Gunleik Aspheim. Han ble tilbudt bredbånd med spareutsikter på 100 kroner i måneden, og svarte at han var interessert, men......

- Jeg gjorde det veldig klart at jeg ikke ville kjøpe noe før jeg hadde fått et skriftlig tilbud, og så ville jeg vurdere det, forteller Aspheim.

Etter telefonsamtalen gikk det kun ett kvarter før Aspheim ble ringt opp nok en gang. Også denne gangen var det Telenor som ringte.

- De presenterte seg som Telenor, og ville bare ha en bekreftelse på bestillingen min.

Bedragere og lurendreiere 

Til telefonselger nummer to nekter han klart for å ha bestilt bredbånd, og får stoppet kjøpet. Dette ligner bedrageri og folk kan fort bli lurt, mener ulefossingen.

- Det er jo helt horribelt at de faktisk kan våge å gjøre noe sånt. Nå er jeg en som tør å si i fra, men det finnes helt sikkert mennesker som ikke ville tørre å si noe, påpeker Aspheim.

Informasjonssjef i Telenor, Per Arild Meling, beklager at Gunleik Aspheim føler seg lurt og sier selgeren har opptrådt galt.

- Ja dette var helt feil måte å gjøre det på. Vi skal nå ta dette opp internt, og de som driver med dette vil få kraftige irrettesettelser. Det har også vært folk som har måtte forlate jobben på grunn av slike hendelser, sier Meling.

Flere nyheter fra NRK Vestfold og Telemark