«Traumatisert familie med knuste drømmer selger kajakk».
Slik starter salgsannonsen på Finn.
Kajakken ble kjøpt da jeg og min eksmann bodde ved vannet i skjærgården og hadde store ambisjoner om å bli ekte sjøfolk/friluftsfolk.
Forventningene var store ved første sjøsetting, men det gikk ikke mange minutter før vi bannet og skrek om hverandre med fullt publikum langs strandkanten. Vi så ikke mye progresjon de neste turene, som endte med gråtende barn, frustrerte foreldre og gjennomvåte mobiler og lommebøker.
Kajakken har nå overlevd to ekteskap, men er kun blitt brukt 4 ganger. Vi har gitt opp sjøfolkdrømmen. Det er nesten trist å selge på grunn av alt tullet og historiene som kommet med den, men vi får nok ikke bruk for den lenger da barna har kajakktraumer for livet, står det videre.
– Det er helt sant det jeg skriver. Jeg kunne fortalt veldig mye, men det egner seg ikke på trykk, ler Anita Trippestad fra Tønsberg, som eier kajakken.
- Les også:
Tilbudt kajakk-kurs
Først skrev hun en vanlig salgsannonse, men det var ingen interesse for kajakken. Så ble hun tilbudt hjelp. Finn.no sendte nemlig fotografen Per Heimly til Tønsberg, og det fikk fart på salget.
– Takket være hjelp fra Per Heimly fikk vi laget den bildeserien. Da ble det lettere å skrive teksten også, sier Trippestad.
Annonsen har spredd seg raskt på sosiale medier og hun har fått flere tilbakemeldinger. Mange ler og kjenner seg igjen i historien, andre mener familien ikke må gi opp kajakk-drømmen. Familien er også er blitt tilbudt kajakk-kurs.
– I tillegg har en tilbudt oss traumebehandling for folk som har opplevd ulykker i vann, sier Trippestad lattermildt. – Folk føler med oss, og mange kjenner seg igjen i dette impulskjøpet.
En mann har også tatt kontakt med dem for å kjøpe kajakken.
– Den er ikke hentet ennå, men så lenge han dukker opp, er kajakken solgt, sier Trippestad fornøyd.
- Les også: