Advarselen kommer etter at Forbrukerombudet har mottatt en rekke klager på kraftselskapet.
– Dette har vært et gjentakende problem og vi har sagt klart ifra til Fjordkraft at dersom vi får flere klager fra forbrukerne nå, så vil det kunne bli aktuelt med økonomiske sanksjoner, sier ombudets juridiske direktør Frode Elton Haug.
- Les også:
– Ikke lov
I tillegg mener ombudet at Fjordkraft har brutt angrerettloven ved å ikke gi skriftlig informasjon til forbrukerne i tide.
Ombudet reagerer også på måten selskapet har solgt forsikringsavtaler på sammen med strømmen.
– Forbrukere må få tilbud om forskjellige avtaler separat og ta stilling til disse hver for seg. Det er ikke lov å operere slik Fjordkraft har gjort, sier Haug.
- Les også:
Beklager
Kraftselskapet sier oppringningene skyldtes at telefonlistene ikke ble godt nok oppdatert, og sier de har ryddet opp i forholdene Forbrukerombudet reagerer på.
– Vi beklager dette, og skulle gjerne vært saken foruten. Vi tok tak i dette så fort vi ble kjent med saken, for å sørge for at dette skal være i orden, sier Fjordkrafts kommunikasjonsdirektør Jeanne Tjomsland til NTB.