Hopp til innhold

– Et veldig rart og dårlig navn

Arena Larvik har denne uken byttet navn til Boligmappa Arena Larvik. Både Larvikinger og omdømmeekspert Trond Blindheim synes det nye navnet er veldig dårlig.

Boligmappa Arena Larvik
Foto: Gunnar Bækkevold / NRK

– Det er et dårlig valg. Jeg har aldri hørt om Boligmappa før, og det har sikkert ikke folk i Larvik heller. Det er veldig rart, unaturlig og en dårlig link mellom aktør og arena, sier Blindheim.

Han tror heller ikke mange kommer til å bruke det nye navnet.

Trond Blindheim

KLINGER DÅRLIG: Blindheim liker ikke navnet Boligmappa Arena Larvik

Foto: Markedshøyskolen

– Navn handler om identitet og er selve merkelappen på følelser og gode opplevelser folk har hatt på arenaen. Å endre det navnet blir veldig rart.

– Venner seg til det

Det er ikke bare omdømmeeksperter som reagerer. Etter en runde i sentrum var det ingen tvil om at larvikingene ikke er spesielt begeistret for det nye navnet. Gründer og daglig leder i Boligmappa, Per-Christian Svendsen, er ikke veldig overrasket over tilbakemeldingene:

– Vi var forberedt på at det skaper reaksjoner når et landemerke i Vestfold får et helt ukjent navn. Vi vet at det forplikter å være arenasponsor, og skal forvalte det så godt vi kan.

Per-Christian Svendsen

BLIR VANT: Per-Christian Svendsen tror folk blir vant til det ukjente navnet.

Foto: Gunnar Bækkevold / NRK

– Hvordan synes du selv navnet klinger?

– Vi synes det klinger bra. Navnet har vært i hodet vårt en måneds tid, så det har modnet seg. Vi tror og håper at Larviks befolkning vil synes dette er bra når de lærer litt mer om oss, og får navnet under huden.

Mer sponsing i vente

Blindheim tror sponsorplassen vil utvides enda mer i årene som kommer.

– Spillere kan jo også få merkenavn, som Polly for eksempel. Vi kan flire av det nå, men bare vent, om femti år så er vi der, avslutter Blindheim.

Flere nyheter fra NRK Vestfold og Telemark