Det piper i smarttelefonen på dashbordet i Khalis sølvgrå Mercedes. En kunde har meldt seg. Men Khali har ikke sans for kundene sine. Mange av dem har han kun forakt til overs for.
– De er grådige og tenker bare på seg selv. De vet jo innerst inne at dette ikke er liv laga for oss sjåfører. De er ikke humane, sier Khali.
Uber har slått an i London og har 3,5 millioner brukere. Lønna som Uber-sjåfør ligger under minstesatsen i Storbritannia, som er på 80 kroner timen, sier Khali. Uber hevder derimot at snittet er 160 kroner timen.
– Jeg har utgifter til bilen, husleia, mat og familien der hjemme, sier Khali.
Føler seg utnyttet av Uber
På Uber-appen hans går det fram hva slags «rating» han har som sjåfør. Kunden står og venter, men blir utålmodig og ringer opp.
– Hvorfor står det at det tar over 20 minutter? Hva er det som tar sånn tid, spør han.
Det er slike ting som er stressende for oss sjåfører, forteller Khali.
Kundene kan kalle seg hva de vil i appen, som f.eks. Mr. B, og vi vet heller ikke hvor de skal, forteller han.
– Men med bare noen få negative kommentarer, så risikerer jeg å bli kastet ut av Uber. De fleste av oss har familier å tenke på. Det kaller jeg utnytting, sier Khali.
Khali forteller at tonen ofte blir en annen når han forteller kundene hva slags forhold de jobber under.
– Mange får øynene opp for oss Uber-sjåfører, sier han.
Uber mister tillatelsen i London
Khali står i fare for å miste jobben sin. Lørdag løper Ubers tillatelse ut i London. De har ikke meldt fra om påstander om seksuell trakassering fra sjåfører og folk har kjørt uten vandels – og legeattest.
40.000 Uber-sjåfører står i fare for å miste jobbene sine.
– De bare trekker ut ledningen. Det er ikke måten å gjøre det på. Det kommer til å bli litt vanskelig for meg et par ukers tid, sier Khali.
Taxikrigen i London har nå gått så langt at statsministeren har blandet seg inn. Downing Street ber London finne en løsning. Men Londons mektige ordfører nekter å bøye av.
– Jeg vil at London skal ligge langt framme når det gjelder innovasjon og ny teknologi, men Uber må spille etter reglene, sier ordfører Sadiq Khan i London til Reuters.
Uber ber om unnskyldning
Uber har sendt ut en skriftlig unnskyldning for sine feiltrinn. Tillatelsen til å kjøre taxi gikk ut lørdag, men er anket og sjåførene får kjøre inntil videre.
– Avgjørelsen om å forby Uber i London viser at de gir etter for press fra et mindretall som vil innskrenke forbrukernes valg og fri konkurranse, sier direktør Fred Jones i Uber.
Sjåfører har saksøkt Uber
Flere Uber-sjåfører i London har tatt Uber til retten for å bli behandlet som arbeidstakere, og ikke som selvstendig næringsdrivende.
Sjåførene vant fram i første rettsinstans, men Uber har anket.
– Taxier har nesten alltid vært selvstendig næringsdrivende. Med Uber har de mer kontroll og frihet til å velge når de vil kjøre, skriver Uber i en uttalelse til London Evening Standard.
– Alt vi ber om er grunnleggende arbeidsrettigheter som garantert minstelønn, ferie- og sykepenger, sier Khali.
NRK har vært i kontakt med Uber for å få kommentarer til Khalis påstander om selskapet, men uten å lykkes.