Ifølge Dobrindt må 24.000 biler trolig kalles tilbake. Det gjelder modellene A8 og A7 med V6 og V8 dieselmotorer, produsert mellom 2009 og 2013.
Halvparten av disse er solgt i Tyskland mens resten er solgt i andre europeiske land.
Audi Norge holder nå på å få kartlagt fakta i denne saken, og at det er for tidlig å si hvor stort omfang dette har, spesielt i Norge.
– Vi jobber med å kartlegge. Det er mest sannsynlig et svært begrenset omfang i Norge, sier Øyvind Rognlien Skovli, kommunikasjonssjef i Audi.
Audi Norge har foreløpig ikke tall på hvor mange biler, som er av typen som trolig kalles tilbake, som finnes i Norge.
- Les også: Volkswagen sitter igjen med 288.000 ubrukelige juksebiler i USA
- Les også: – Uregelmessigheter ved 18 bilmerker
En av flere bilprodusenter
Audi er en av flere bilprodusenter som har vært anklaget for omfattende juks med utstyr og programvare som måler utslipp.
Dobrindt hadde torsdag et møte med Matthias Müller, sjefen i VW-konsernet som produserer blant annet VW, Audi, Skoda, Seat og Porsche.
I mars i år gjennomførte tysk politi en razzia i hovedkvarterene til VW i Wolfsburg og Audi i Ingolstadt.
- Ytring: – Stadig flere juksepaver