Hopp til innhold

Flyansatt suspendert etter bråk med passasjerer

– Slå meg! Bare kom igjen!, sier den ansatte til passasjeren på American Airlines-flyet.

US-AVIATION-PILOT-AMERICANAIRLINES-FILES

En ansatt i American Airlines er suspendert fra jobben sin etter bråk med en av passasjerene. Den ansatte skal ha slått etter en passasjer med en barnevogntrille.

Foto: ROBYN BECK / Afp

Et vitne til hendelsen tok video og har lagt den ut på Facebook.

Den viser hva som skjedde etter at en American Airlines ansatt angivelig skal ha svingt en barnevogntrille etter en mor som ville ha vognen med på flyet. Babyen hennes skal såvidt ha blitt truffet.

Oppfordrer passasjeren til å slå ham

I videoen kan man se og høre moren gråtkvalt be den kabinansatte om å få tilbake sin barnetrille. En passasjer kommer så fram og ber om å få navnet på den kabinansatte som skal ha slått etter småbarnsmoren.

– Jeg kan ikke bare sitte her og la dette skje, sier han.

Deretter stiger en annen ansatt fra American Airlines om bord i flyet. Den mannlige passasjeren konfronterer så denne ansatte med opptrinnet.

– Gjør du dette med meg, så slår jeg deg flat, sier passasjeren til den kabinansatte.

– Slå meg! Bare kom igjen, sier den nylig ankomne ansatte, som nå er suspendert.

American Airlines beklager

Dette skjer under to uker etter episoden på et United Airlines fly som skapte internasjonal fordømmelse og ble et økonomisk mareritt for flyselskapet.

69 år gamle David Dao endte på sykehus etter å ha blitt dratt ut gjennom midtgangen på et United Airlines-flyet. Flyet var overbooket, og United fjernet ham med makt.

Passasjeren ville ikke forlate the overbooka flyet frivilli. Det godtok ikke sikkerhetsvaktene.

En 69 år gammel mann havnet på sykehus etter å ha blitt dratt av et United Airlines fly mot sin vilje. Flyet var overbooket, og flyselskapet ville ha ham ut.

Denne gangen gjelder det American Airlines sin flyging 591 fra San Francisco til Dallas. Bråket oppstod før avgang. Moren ville ha med seg barnvogntrillen på flyet.

– Vi er veldig lei oss for skaden vi har påfør denne passasjeren og hennes familie, og til enhver annen kunde som ble rammet av episoden, heter det i en uttalelse fra American Airlines.

American Airlines opplyser at videoen ikke er representativ for deres verdier eller for hvordan de skal behandle kundene sine.

Moren og resten av hennes familien ble oppgradert til første klasse resten av turen.

SISTE NYTT

Siste nytt