I de fem ukene som har gått siden Malaysia Airlines 370 forsvant fra radaren like etter avgang fra Kuala Lumpur, har skuffelsene stått i kø for pårørende og letemannskapene.
26 land har deltatt i det som er tidenes største og dyreste leteaksjon, og det er gjort en rekke observasjoner av gjenstander i havet, samtidig som alle signaler og spor på bakken er undersøkt.
Likevel har resultatene vært nedslående, og mange av de pårørende har vært rasende på både myndighetene og flyselskapet fordi de mener de ikke får nok informasjon.
Avisen Malaysian Insider publiserer mandag en spørreundersøkelse der over halvparten svarer at de tror regjeringen holder tilbake informasjon om det savnede flyet. Bare 26 prosent mener de får sannheten, skriver AFP.
Søket er nå snevret inn til et område utenfor vestkysten av Australia, og koordineringssenteret i Perth mener de leter i riktig område. De understreker imidlertid at de ikke kan være sikre på å finne flyet med det første.
– Jeg vil si dette til alle: Ikke vær overoptimistiske, vær realistiske og la oss håpe at signalet vi har registrert faktisk kommer fra den svarte boksen, sier sjefskoordinator Angus Houston.
Les:
Les: Alt om det savnede flyet
Flere hundre gjenstander undersøkt
Ifølge Houston vil søket etter vrakgods avsluttes i løpet av de neste to eller tre dagene, ettersom man ikke har funnet en eneste gjenstand som kan knyttes til flyet.
En oversikt fra nyhetsbyrået AP viser at det har blitt meldt om flere hundre gjenstander som har vist seg å ikke ha noe med flyet å gjøre:
8. mars: En drøy time etter at flyet ble meldt savnet, oppsto det rykter om at flyet hadde landet trygt på en flyplass sør i Kina. Ryktet viste seg raskt å være falskt. Senere på dagen ble to oljeflekker observert i Sørkinahavet, men prøver viste at oljen ikke stammet fra et fly.
9. mars: Et vietnamesisk fly fant flere gjenstander i Sørkinahavet, men disse stammet ikke fra et fly. Malaysiske myndigheter opplyste at flyet trolig hadde endret kurs og forsvunnet sørover. Søket ble flyttet til vestsiden av Malaysia og Malakkastredet.
10. mars: Letemannskapene fant en flytende, gul gjenstand. Nærmere undersøkelser viste at det var søppel.
Les også:
11. mars: Myndighetene opplyste at to av passasjerene hadde gått om bord ved hjelp av stjålne pass. Malaysisk politi slo fast at de var iranere som forsøkte å komme seg til Europa, og ikke terrorister.
12. mars: Kinesiske myndigheter opplyste at de har funnet tre hvite gjenstander i Sørkinahavet, i nærheten av flyets siste bekreftede posisjon. Letemannskapene klarte aldri å finne gjenstandene.
Tre dager senere publiserte malaysiske myndigheter et kart som viste to mulige «korridorer» der flyet kunne ha fortsatt ferden.
19. mars: Australske myndigheter opplyste at satellittbilder viste to store gjenstander sør i Indiahavet. Disse ble heller aldri funnet.
22. mars: Et fly fikk øye på en flytende pall som så ut til å ha stropper i forskjellige farger, men fikk ikke fotografert den. Et newzealandsk militærfly forsøkte å finne gjendstanden igjen, men fant bare klumper med tang.
23. mars: En fransk satellitt oppdaget 122 flytende gjenstander, men ingen av flyene i området klarte å finne dem. Dagen etter opplyste malaysiske myndigheter at flyet trolig styrtet vest for Perth, og viste til nye analyser av satellittdata.
27. mars: En thailandsk satellitt oppdaget 300 flytende gjenstander i Indiahavet. Ingen av dem ser ut til å stamme fra flyet.
28. mars: Australske myndigheter flyttet leteområdet over 1000 kilometer nordøst etter å ha fått informasjon om at flyet hadde en høyere hastighet enn man trodde, og dermed brukte opp drivstoffet tidligere.
30. mars: Undersøkelsene av flysimulatoren den ene piloten hadde hjemme, viste ingen tegn til noe mistenkelig, opplyste malaysiske myndigheter.
10. april: Et signal under vann viste seg å være falsk alarm, to dager etter at australske letemannskaper oppdaget fire signaler som kan stamme fra flyets svarte boks.
14. april: Etter seks dager uten nye tegn til flyet oppdaget et australsk skip en oljeflekk i leteområdet. En ubemannet ubåt skal nå kartlegge havbunnen nordøst for Perth.
Les:
Les: