– Det small og heile himmelen blei farga raud, men vi sat inne i stridsvogna så vi klarte oss, seier Maxim.
Han fortel om ein av fleire gongar han har vore døden nær dei siste månadene, ved Kherson-fronten i Ukraina.
NRK møter den 24 år gamle vognkommandøren utanfor byen Mykolajiv. I eit skogholt ligg svære stridsvogner skjult av kamuflasjenett og greiner.
Det blir hamra og skrudd. Dette er ein mekanisk verkstad i felt, skjult for å hindre russiske åtak frå lufta.
Frå rekneskap til krig
Maxim har fått maskinskade. Det hastar med å reparere stridsvogna hans, for no skal dei bli overført til frontavsnittet i Donbas aust i landet.
Kherson er på ukrainske hender, men russiske styrkar angrip for fullt på austfronten.
Maxim fortel at han i det sivile liv arbeider som rekneskapsførar. Men sidan krigen braut ut 24. februar i år har han hatt ansvar for ei stridsvogn av typen T-72.
Han skulle gjerne hatt dei same stridsvognene som det norske forsvaret brukar.
– Leoparden er mykje tryggare for besetninga, seier Maxim.
– Problemet med dei russiskproduserte stridsvognene er at ammunisjonen blir lagra i tårnet, fortel han.
Ein fulltreffar der fører til ein stor eksplosjon, og tårnet kan bli kasta fleire titals meter opp i lufta.
Ung mann, erfaren soldat
Sjølv har han overlevd over 40 trefningar. Han forsikrar at han ikkje er redd når han er i strid, men etterpå kjenner han ein enorm lette.
Då ringer han til kona og foreldra for å fortelje at han framleis er i live.
Det som er tøft er å miste gode vener og kollegaer, seier han.
– Det er vanskeleg å tenkje på at ein mann som du snakka med om daglegdagse ting i går, i dag er død. Alle dei som døyr er ungdommar med livet framfor seg, seier Maxim.
Krigsbytte
I skogholtet ligg det ein heil del stridsvogner som aldri vil bli stridsdyktige igjen. Men delane er verdifulle.
Ei stridsvogn har det karakteristiske russiske «Z»-symbolet, som viser at den er frå ei avdeling som deltok i det mislukka angrepet på hovudstaden Kyiv.
Ei anna stridsvogn har gått som ein pingpongball mellom dei ukrainske og russiske styrkane. Det å ta krigsbytte er viktig for ukrainarane.
Spesielt har dei teke veldig mykje russisk ammunisjon, fortel sjefmekanikar Andrej.
– Vi prøver å bruke det vi får så godt vi kan. I tillegg til ukrainske og russiske, har vi fått polske, slovakiske og rumenske stridsvogner, for å nemne noko.
Lærer på nettet
– Er ikkje stridsvogna fullstendig oppbrend kan vi reparere den, eller bruke den til reservedelar, seier Andrej.
Dei ukrainske mekanikarane er frivillige. Mange av dei brukte å arbeide for ein mekanisk verkstad, eller dei reparerte traktorar for dei store landbruksbedriftene i området.
– Gutane prøvar ivrig å lære alt dei kan om stridsvogner. Dei ser etter spesifikasjonar på nettet og prøvar å modifisere stridsvognene så godt dei kan for å trygge soldatane, fortel Andrej.
Drepne kameratar
Maxim klatrar inn og set seg i vognkommandørsetet. Det er trongt og klaustrofobisk. Du er heilt låst. Det er ikkje eit vindauge å sjå ut, heller berre ein slags TV-skjerm.
Og dei er ofte i mindretal når dei barkar saman med dei russiske stridsvognene.
Maxim viser oss ei skadd stridsvogn der to gode kameratar døydde.
– Det var skyttaren og sjåføren. Dei kjempa mot to av fiendens stridsvogner, fortel han alvorleg.
– Den eine skaut og trefte rett på framfor, så det gjekk bra. Men den andre trefte det sårbare punktet mellom karosseriet og tårnet. Granatane inne i tårnet eksploderte og drap dei to inne i tårnet.
Maxim må ta ein pause i intervjuet. Sigrane på slagmarka har sin pris.
No ventar nye trefningar i Donbas.