Den franske havarikommisjonen la i ettermiddag frem rapporten om den innledende etterforskingen av Air France-ulykken.
Her kommer det frem at flyet hadde svært stor fart rett ned i havet. Flyet trafff overflaten nesten vertikalt.
Fant vrakrester i to områder
Rapporten slår fast at Airbus-flyet ikke gikk i oppløsing i lufta, slik det tidligere ble antatt.
Det ble funnet rednigsvester som ikke var blitt blåst opp.
Havariutredere argumenterte tidligere med at vrakdeler fra flyet ble funnet fordelt i to større grupper. Disse var cirka åtte til ti mil fra hverandre derfor ble det antydet at flyet brakk i to i 11.000 meters høyde.
Les også:
En ekspert peker på at bildene viser at flere av setene der kabinpersonalet skulle ha sittet ikke hadde vært i bruk, noe som kan tyde på at ulykken kom brått på personalet om bord.
Det er den brasilianske avisen O Globo som snakket med tidligere pilot Carlos Ari Germano, som også har skrevet bok om flykatastrofer.
Ferdskriver ikke funnet
Ferdskriveren og taleregistratoren, som tar opp all kommunikasjon mellom pilotene, er fremdeles ikke funnet. Søket etter disse skal fortsette til 10. juli.
Signalene fra disse er programmert til å vare i minst 30 dager og de skal kunne plukkes opp to kilometers omkrets.
Det er nå en måned siden A-447 forsvant fra radarene og styrtet i Atlanterhavet.
I slutten av juni ble imidlertid letingen etter omkomne innstilt. 51 av de 228 personen som var om bord er funnet, men etter at søk ikke ga resultater i ni dager ble søkene innstilt.
Blant de omkomne var det tre nordmenn, en norsk-britisk gutt og en svensk kvinne som var bosatt i Norge.
Ifølge rapporten er årsaken til ulykken fortsatt ikke kjent.